Jeździmy S7 obwodnicą Skarżyska ale jej budowa potrwa do maja
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2020-01-29
Przypomnijmy – obwodnica Skarżyska-Kamiennej, czyli odcinek drogi ekspresowej S7 granica województwa świętokrzyskiego/mazowieckiego – Skarżysko-Kamienna został oddany do użytkowania na kilka miesięcy przed terminem kontraktowym. Nowym blisko 8-kilometrowym odcinkiem kierowcy jeżdżą już od 18 grudnia 2019 r. Zgodnie z podpisaną umową inwestycja na odcinku drogi ekspresowej S7 od granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej powinna być zrealizowana do maja 2020 roku.
Trwa frezowanie nawierzchni na odciążonym od ruchu tranzytowego starodrożu trasy nr 7 w miejscu planowanego ronda na połączeniu z drogą dojazdową do węzła Skarżysko-Kamienna Północ. Trwają również prace w obrębie samego węzła. - Mimo zapisanej w umowie przerwy zimowej miedzy 15 grudnia a 15 marca wykonawca Budimex SA zadeklarował prowadzenie tych robót, na które pozwolą warunki pogodowe – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Obwodnica Skarżyska Kamiennej w ciągu drogi ekspresowej S7:
- Długość odcinka – 7,6 km
- Przekrój drogi - 2 jezdnie po 2 pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas
- Szerokość pasa ruchu - 3,5 m
- Szerokość pasów awaryjnych - 2,5 m
- Szerokość pasa dzielącego – 12 m
- Maksymalne obciążenie - 115kN/oś
- Liczba węzłów – dwa (Skarżysko-Kamienna Północ, Skarżysko-Kamienna Zachód)
- Liczba obiektów inżynierskich: dwa mosty, sześć wiaduktów drogowych (pięć w ciągu drogi S7 i jeden nad S7), dwa przejścia dla zwierząt średnich (dwa wiadukty w ciągu drogi S7), pięć przejść dla zwierząt małych (przepusty), trzy ściany oporowe, cztery mury oporowe
Droga ekspresowa S7 Warszawa - Kraków. Mapa GDDKIA
Dzięki nowej drodze ekspresowej S7 znacznie skrócony został czas podróżowania między Warszawą, Kielcami i Krakowem, zniknął ostatni jednojezdniowy fragment między granicą województw świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą. Cała droga na odcinku 200 km od granicy województwa małopolskiego w kierunku stolicy ma parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej. To oznacza, że na terenie województwa świętokrzyskiego droga nr 7 jest ekspresowa na całej długości.
Inwestycja jest współfinasowana przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość projektu to blisko 344,4 mln złotych, wartość dofinansowania w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko to około 156,9 mln złotych.