Kolejne warstwy na A1 w kujawsko-pomorskim
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2013-05-17
Przypomnijmy, umowy z konsorcjum firm: SALINI POLSKA Sp. z o.o.– Lider; IMPREGILO S.p.A. – Partner; Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. – Partner zostały zawarte na odcinki: Czerniewice – Brzezie (na kwotę ponad 450 mln zł brutto) i Brzezie – Kowal (na kwotę ponad 608,7 mln zł brutto).
Konsorcjum zrealizuje wszystkie niedokończone przez poprzedniego wykonawcę elementy drogi, tj. warstwy konstrukcyjne nawierzchni, prace na wiaduktach, węzłach autostradowych i drogach serwisowych oraz pozostałą część nasypów.
Na dokończenie budowy autostrady A1 nowi wykonawcy mają od dnia podpisania umowy (tj. 3 kwietnia br.) 11 miesięcy – na odcinku Czerniewice – Brzezie oraz 12 miesięcy na odcinku Brzezie – Kowal. Kierowcy będą mogli pojechać tymi odcinkami kilka miesięcy wcześniej, bowiem zgodnie z warunkami określonymi w specyfikacji przetargowej oraz umowie, wykonawca jest zobowiązany udostępnić oba odcinki do ruchu odpowiednio po 8 i 9 miesiącach od podpisania umowy.
W 2012 roku pod koła kierowców trafiło ponad 100 nowych kilometrów autostrady A1. Dzięki nowym odcinkom sprawnie można przejechać nie tylko z Torunia do Gdańska ale i z Łodzi do Włocławka. Obecnie autostrada A1 kończy się w miejscowości Kowal pod Włocławkiem. Kierowcy którzy, chcą dotrzeć do Gdańska muszą zjechać na drogę krajową nr 1. Brakuje bowiem trzech odcinków A1 między Toruniem a Kowalem (łącznie 60 km). Z Torunia A1 prowadzi już bezpośrednio do Gdańska.