1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Konsorcjum Kobylarni, Mirbudu i Budpolu najbliżej budowy dolnośląskiego odcinka A18

Konsorcjum Kobylarni, Mirbudu i Budpolu najbliżej budowy dolnośląskiego odcinka A18

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-10-16
Konsorcjum Kobylarni, Mirbudu i Budpolu najbliżej budowy dolnośląskiego odcinka A18
Znamy oferty na ostatni odcinek przebudowy autostrady A18. Zdjęcia: GDDKIA
Kolejny odcinek południowej jezdni autostrady A18, nazywanej przez kierowców „najdłuższymi schodami Europy”, zostanie przebudowany. Czterech wykonawców zainteresowanych jest realizacją 21 kilometrowego fragmentu A18 na terenie województwa dolnośląskiego. To część większej inwestycji jaką jest przebudowa autostrady A18 Olszyna – Golnice.

Rozbudowa drogi krajowej nr 18 do standardów autostrady trwa już na odcinku od granicy w Olszynie do Iłowej. - Zbliżamy się do momentu, gdy prace ruszą od Iłowej do węzła na autostradzie A4 w Krzyżowej - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Drogowcy otworzyli bowiem oferty w przetargu na odcinek od granicy województwa lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice w woj. dolnośląskim. Zadaniem zainteresowanych jest czterech wykonawców:

  • Konsorcjum firm Kobylarnia S.A. (lider), Mirbud S.A. (partner), Budpol Sp. z o.o. (partner) – 258,7 mln zł i jest to najtańsza oferta

  • Budimex S.A. – prawie 259,5 mln zł

  • Strabag Sp. z o.o. – prawie 260,85 mln zł

  • Konsorcjum Max Bogl Polska Sp. z o.o. (lider), Max Bogl Stiftung & Co. KG (partner) – ponad 291,5 mln zł.

Generalna Dyrekcja na realizację odcinka ma zarezerwowane ponad 278 mln zł.

 

Wszystko wskazuje na to, że umowa zostanie podpisana z konsorcjum Kobylarnia/Mirbud/Budopol, bo oferty będą badane i oceniane przy wyłącznym zastosowaniu kryterium ceny (100 proc.). Obecnie oferty są analizowane pod kątem formalnym i merytorycznym.

W ramach zadania południowa jezdnia drogi krajowej nr 18 oraz jej otoczenie zostanie przebudowane. W zakres inwestycji wchodzi rozbiórka istniejącej, betonowej jezdni południowej o szerokości 9,5 m i budowa nowej betonowej nawierzchni o szerokości 11 m. Ponadto przebudowane zostaną dwa węzły (Luboszów i Golnice), a także zbudowane pasy włączania i wyłączania do MOP Świętoszów Południe. Autostrada A18 zostanie wyposażona we wszystkie niezbędne elementy ochrony środowiska, w tym w górne przejścia dla zwierząt. Zadanie będzie realizowane w formule „Buduj”.

Czas przewidziany na realizację robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie wynosi 25 miesięcy. Do czasu przewidzianego na roboty nie wlicza się okresów zimowych, trwających od 16 grudnia do 15 marca, liczonych jako trzy miesiące. Zakończenie robót planowane jest w 2023 roku.

Podział na odcinki realizacyjne przebudowy autostrady A18 Olszyna - Golnice

Podział na odcinki realizacyjne przebudowy autostrady A18 Olszyna - Golnice. Mapa: GDDKIA

Cała inwestycja zakłada dostosowanie drogi krajowej nr 18 na odcinku Olszyna - Golnice o długości ponad 70 km do standardów sieci drogowej o parametrach autostradowych. Realizowana jest w podziale na następujące odcinki:

Droga krajowa nr 18 zlokalizowana jest w III drogowym transeuropejskim korytarzu transportowym – połączeniem międzynarodowym E36/40 na terytorium Polski. Korytarz ten łączy Ukrainę, Słowację i południową Polskę z Dreznem i Berlinem. Droga krajowa nr 18 zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Łączy ona Autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie. Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin - Wrocław. W listopadzie 2004 roku rozpoczęty został pierwszy etap dostosowywania drogi krajowej nr 18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa, jezdnia północna, którą oddano do użytku w roku 2006.

 

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na autostradzie A18 Utrudnienia na drodze 18