1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Krok bliżej do nowych umów na budowę S5 Szubin - Bydgoszcz – A1

Krok bliżej do nowych umów na budowę S5 Szubin - Bydgoszcz – A1

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-12-18
Krok bliżej do nowych umów na budowę S5 Szubin - Bydgoszcz – A1
Budowa trasy S5 w woj. kujawsko-pomorskim przedłuży się co najmniej o dwa lata. Znamy już oferty od wykonawców. Budowa ma ruszyć w marcu 2020 r. Zdjęcia: GDDKIA
GDDKiA wybiera nowych wykonawców odcinków drogi ekspresowej S5 w woj. kujawsko-pomorskim. Po rozwiązaniu umowy z firmą Impresa Pizzarotti na budowę czekają dwa odcinki na trasie Bydgoszcz – Nowe Marzy na autostradzie A1 i odcinek Bydgoszcz Błonie – Szubin. Łącznie to prawie 55,5 km trasy, której budowa stanęła wiosną tego roku. Obecnie drogowcy analizują oferty złożone w przetargach i planują rozpoczęcie prac budowlanych w marcu 2020 r.

Przetargi na dokończenie budowy trasy S5 po Impresa Pizzarotti spotkały się z dużym zainteresowaniem branży budowlanej. Wpłynęło ponad 2500 zapytań od potencjalnych oferentów. W trakcie przetargu wydłużano jego czas, tak by potencjalni wykonawcy mieli możliwość zadania pytań, zapoznania się z odpowiedziami i uwzględnienia tych informacji w swoich ofertach.

- Postępowanie przetargowe wydłużone o kilka czy kilkanaście dni w perspektywie całego procesu budowy zwiększa szansę na korzystne rozstrzygnięcie przetargu. Natomiast z perspektywy przedsiębiorcy ten czas może okazać się bezcenny w kontekście przygotowania optymalnej i wiarygodnej oferty. To właśnie na etapie przetargu i przygotowania ofert jesteśmy w stanie minimalizować lub neutralizować potencjalne ryzyka. Źle skalkulowana oferta może oznaczać wzrost kosztów inwestycji o kilka czy kilkanaście milionów złotych lub spowodować opóźnienie liczone w miesiącach – wyjaśniają drogowcy.

Otwarcie ofert dla odcinka drogi S5 Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ (długość 9,7 km) odbyło się w połowie listopada. Pisaliśmy o tym tutaj:

Wykonawcy chcą więcej za budowę S5 pomiędzy Szubinem a Bydgoszczą

Mapa drogi ekspresowej S5 woj. wielkopolskie - Bydgoszcz

17 grudnia 2019 roku otwarte zostały oferty w przetargu na wyłonienie wykonawców dwóch pozostałych odcinków S5-ki, tj. Nowe Marzy - Świecie Południe (23,3 km) oraz Świecie Południe - Bydgoszcz Północ (22,4 km). Na pierwszy z wymienionych odcinków wpłynęło sześć ofert a najniższą cenowo ofertę złożyła firma Budimex – ok. 566,8 mln zł. To dużo więcej niż GDDKIA planowała przeznaczyć na to zadanie, jej budżet to 421,7 mln zł.

Oferty na odcinek Nowe Marzy - Świecie Południe

  1. Budimex 566,8 mln zł,
  2. Polaqua – 596,3 mln zł,
  3. konsorcjum Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) – 644,3 mln zł,
  4. konsorcjum PORR (lider), Mota-Energil Central Europe (partner) – 675,3 mln zł,
  5. konsorcjum Metrostav Polska (lider) - Kozeluzska z Czech (partner) – 718,7 mln zł,
  6. Strabag – 808,5 mln zł.

Mapa drogi ekspresowej S5 Bydgoszcz - Nowe Marzy (A1)

Z kolei realizacją fragmentu S5 Świecie – Bydgoszcz zainteresowanych jest pięciu wykonawców. I w tym przypadku propozycje cenowe znacznie przewyższają budżet drogowców wynoszący prawie 448 mln zł. Najtańsza oferta wpłynęła od konsorcjum Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. (lider) i MIRBUD S.A. (partner).

Oferty na odcinek Świecie Południe - Bydgoszcz:

  1. konsorcjum Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) - 583 mln zł,
  2. Budimex – 608,3 mln zł,
  3. Polaqua – 637,5 mln zł,
  4. konsorcjum Mota-Energil Central Europe 681,4 mln zł,
  5. Strabag – 798,5 mln zł.

Jak wyjaśnia GDDKIA kolejnym etapem będzie weryfikacja ofert. Jeżeli drogowcy chcą, by prace ruszyły wiosną przyszłego roku będą musieli zaakceptować zaproponowane ceny.

Przypominamy, że na dwóch odcinkach budowanej trasy S5, realizowane są już prace wykończeniowe oraz prace odbiorowe. Drogowcy obiecali udostępnić te odcinki do ruchu jeszcze w tym roku.

Pierwsze odbiory trasy S5 w kujawsko-pomorskim. Będą dwa odcinki z siedmiu

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S5