Krok do umowy na część trasy S17 Piaski – Hrebenne
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2024-09-09
W przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S17 Piaski - Łopiennik wpłynęło 11 ofert. W maju 2024 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych wybrała najkorzystniejszą ofertę, złożoną przez firmę Intercor na kwotę 695,5 mln zł. Od tej decyzji odwołali się inni wykonawcy. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołania i zobowiązała GDDKiA do ponownej oceny i badania ofert. W efekcie jako najkorzystniejsza została wybrana oferta konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones o wartości 810 mln zł. i wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie dojdzie do zawarcia kontraktu.
Drogowcy poinformowali o pozytywnym wyniku kontroli przetargu, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót ma być podpisanie umowy.
Mapa przebiegu drogi ekspresowej S17 Piaski - Łopiennik
Mapa: GDDKIA
Odcinek drogi S17 Piaski – Łopiennik o długości 16,6 km przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który jako połączenie dróg S12 i S17 zostanie rozbudowany. Odcinek zakończy swój bieg w okolicach Łopiennika Nadrzecznego. Poza przebudową węzła Piaski Wschód, inwestycja obejmuje także m.in. budowę trzech węzłów: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.
Budowa trasy S17 Lublin – Hrebenne: odcinki, etapy realizacji i terminy
Stan realizacji trasy S17 Warszawa - Lublin – Hrebenne. Mapa: GDDKIA