Nie ma przeszkód dla budowy A2 ze stolicy. Wojewoda wydał decyzję
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-08-06
Decyzja dotyczy odcinka od węzła Konik (bez węzła) do początku obwodnicy Mińska Mazowieckiego. To jedno z dwóch zadań na jakie podzielono realizację około 14,6 km autostrady A2 od węzła Lubelska (na obwodnicy Warszawy) do początku obwodnicy Mińska Mazowieckiego:
- odcinek I od węzła Lubelska (bez węzła) do węzła Konik (z węzłem) o długości około 5,6 km - w realizacji w trybie P&B, wykonawca: Polaqua, wartość robót 214,2 mln zł.
- odcinek II od węzła Konik (bez węzła) do początku obwodnicy Mińska Mazowieckiego o długości około 9 km - w realizacji w trybie P&B, wykonawca Polaqua, wartość robót 323,5 mln zł.
Projekt inwestycji dla odcinka A2 Konik – Mińsk Mazowiecki zakłada m.in. budowę drogi posiadającej dwie jezdnie po 2 pasy ruchu (z możliwością dobudowy w przyszłości 3 pasa ruchu), jezdni serwisowych, wiaduktów drogowych, mostów, przejazdów gospodarczych, urządzeń ochrony środowiska i elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Wydane zezwolenie jest ostatnim brakującym i oznacza, że cała A2 z Warszawy do obwodnicy Mińska objęta jest pracami.
- Po wykonaniu całości odcinka autostrady A2 (zadanie B) oraz wybudowaniu odcinków przyległych powstanie funkcjonalny ciąg drogowy umożliwiający wprowadzenie ruchu tranzytowego z S2 – Południowej Obwodnicy Warszawy w kierunku wschodnim – podkreśla wojewoda mazowiecki.
Budowa autostrady A2 na wschód od Warszawy to jedno z największych wyzwań w budowie polskich dróg szybkiego ruchu na najbliższe lata. Szacuje się, że cała jej realizacja pochłonie 7 mld zł. Obecnie prace budowlane prowadzone są dla wspomnianych odcinków z Warszawy do Mińska Mazowieckiego. Dla odcinków od obwodnicy Mińska przez Siedlce do Białej Podlaskiej ruszyły prace koncepcyjne, a ich budowa ma potrwać do 2024 roku.