Nowe kilometry drogi S7 Warszawa - Kielce - Kraków. Kierowcy ominą Skarżysko
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-12-17
Budowa około 8 kilometrowego odcinka drogi S7 granica województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego – Skarżysko Kamienna jest na finiszu. Koniec całej inwestycji zgodnie z umową przypada na maj 2020, ale zgodnie z deklaracją wykonawcy Budimex SA, przejezdność ciągu głównego zapewniona będzie przed końcem 2019 roku. Okazuje się, że pierwsi kierowcy pojadą nim już jutro.
- Jutro ostatni fragment drogi S7 w woj. świętokrzyskim udostępniamy dla kierowców – informuje kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Pozostałe prace - w obrębie węzła Skarżysko-Kamienna Północ i dróg dojazdowych będą nadal realizowane.
Ekspresowy odcinek omijający Skarżysko oznacza likwidację wąskiego gardła na ekspresowej siódemce. Po jego otwarciu S7 na długości 200 km od granic Małopolski do Grójca będzie miała nieprzerwanie pełne parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej.
Oto S7 Skarżysko-Kamienna – granica województw:
- Długość odcinka – 7,6 km
- Przekrój drogi - 2 jezdnie po 2 pasy ruchu
- Szerokość pasa ruchu - 3,5m
- Szerokość pasów awaryjnych - 2,5m
- Szerokość pasa dzielącego – 12 m
- Maksymalne obciążenie - 115 kN/oś
- Ilość węzłów – 2: Skarżysko Kamienna Północ, Skarżysko Kamienna Zachód
- Ilość obiektów inżynierskich: 2 mosty, 6 wiaduktów drogowych (5 w ciągu S7 i 1 nad S7) + 2 przejścia dla zwierząt średnich (2 wiadukty w ciągu S7), 5 przejść dla zwierząt małych (przepusty), 3 ściany oporowe, 4 mury oporowe.
Realizacja skarżyskiego odcinka ruszyła w październiku 2017 r. a prace wyniosły 260 mln zł.
Warunki atmosferyczne sprzyjają inwestycjom drogowym i na wielu kontraktach trwają intensywne prace zmierzające do oddania nowych ciągów dróg. Trzeba jednak zaznaczyć, że część tras będzie otwarta tylko na zasadzie przejezdności, a pozostałe roboty i prace wykończeniowe będą prowadzone do wiosny przyszłego roku.
Wiele wskazuje na to, że przed końcem roku pojedziemy też fragmentem S7 Lubień - Naprawa. Na lewej jezdni S7 Lubień - Naprawa trwają jeszcze ostatnie prace, malowanie pasów na jezdni, ustawianie znaków, układanie chodników przy drodze powiatowej, którą do czasu ukończenia tunelu będzie dojazd do DK7.
Od kilku dni kierowcy korzystają z 50 kilometrowej trasy S5 w Wielkopolsce, dzięki której ekspresowo dotrzemy z Wrocławia do Poznania.
Mamy to! 50 km domknęło ekspresowe połączenie Wrocław - Poznań