1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Obwodnica Łańcuta na DK94 - zielone światło dla inwestycji

Obwodnica Łańcuta na DK94 - zielone światło dla inwestycji

  1. A.K.
  2. conadrogach.pl, GDDKiA
  3. 2016-11-08
Obwodnica Łańcuta na DK94 - zielone światło dla inwestycji
Minister A. Adamczyk w listopadzie 2016 r. podpisał aneks do programu inwestycyjnego, który uruchamia proces realizacji obwodnicy Łańcuta w ciągu DK94. Ogłoszenie przetargu na realizację obwodnicy o dł. 5,8 km planowane jest na I kwartał 2017 r. Inwestycja realizowana będzie w formule „optymalizuj-projektuj-buduj”. Zdjęcia: GDDKiA
Ministerstwo infrastruktury uruchomiło proces realizacji obwodnicy Łańcuta w ciągu drogi krajowej nr 94. W przyszłym roku ma ruszyć przetarg, a z nowa trasą kierowcy pojadą w 2020 roku.

W 2015 roku obwodnica Łańcuta szczęśliwie znalazła się w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Obecnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczyna przygotowanie materiałów przetargowych i opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego (PFU). Ogłoszenie przetargu na realizację obwodnicy Łańcuta w ciągu DK94 planowane jest na I kwartał 2017r. Inwestycja realizowana będzie w systemie „optymalizuj-projektuj-buduj”. Oznacza to, że wykonawca po otrzymaniu gotowej części dokumentacji wprowadzi do niej zmiany zgodnie z ustalonymi założeniami uzgodnionym z samorządami.

Obwodnica Łańcuta o długości 5,8 km ma kosztować ok. 220 mln zł. Pieniądze na jej budowę mają pochodzić z Krajowego Funduszu Drogowego.

Umowa z wykonawcą obejmie zaprojektowanie (kontynuację projektowania), uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zmiany zezwoleń na budowę, wybudowanie, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie a w konsekwencji oddanie do użytkowania nowego odcinka drogi krajowej nr 94.

- Uwzględniając uwarunkowania wynikające ze spadku natężenia ruchu na istniejącej DK94 po oddaniu do użytkowania autostrady A4 na odcinku Rzeszów – Jarosław oraz konieczność ograniczenia ilości zjazdów na drogę krajową, co wiąże się z koniecznością budowy dróg dojazdowych (dodatkowych jezdni), przewiduje się pozostawienie przekroju drogi krajowej generalnie jako dwupasowego(po jednym pasie w każdym kierunku), z trwałym rozdzieleniem kierunków jazdy – planują drogowcy.

Zakłada się budowę obustronnych chodników lub ciągów pieszo-rowerowych oraz zatok autobusowych. Przewiduje się także budowę dróg dojazdowych celem zapewnienia (zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi) wymaganego ograniczenia stosowania zjazdów na drodze klasy GP. Inwestycja zakłada również budowę skrzyżowań jednopoziomowych w formie rond jednopasowych na przecięciu DK94 z ul. Piłsudskiego, DW 877, DW 881, ul. Kościuszki, ul. Graniczną (łącznik do autostrady A4), DP 1520 R, z jednoczesnym włączeniem ul. 3-go Maja i Mościckiego oraz gen. Sowińskiego do rond planowanych na skrzyżowaniach: DK94 z DW 877 i DW881 oraz DK 94 z ul. Kościuszki. ​

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 94 Jak dojadę - Łańcut