Pierwsze prace na budowie trasy S3 do Świnoujścia
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-03-01
W grudniu 2021 r. i styczniu br. wojewoda zachodniopomorski wydał decyzje ZRID dla dwóch odcinków drogi ekspresowej S3 Świnoujście – Troszyn wraz z obwodnicą Wolina. Dało to zielone światło do rozpoczęcia prac budowlanych. Mimo trwającej przerwy zimowej wykonawca przystąpił już do pierwszych prac w terenie i przygotowuje się do zasadniczych robót.
- Na budowie drogi ekspresowej S3 Świnoujście - Troszyn wykonywane są już pierwsze odhumusowania, czyli usuwanie wierzchniej warstwy gleby. To wstęp do zasadniczych robót budowlanych – informują drogowcy.
W 2022 pojedziemy oczekiwanymi odcinkami S5 i S7
Odcinek drogi ekspresowej S3 Świnoujście - Troszyn będzie rozpoczynał się od ronda na wyjeździe z tunelu w Świnoujściu. Koniec odcinka nastąpi przed węzłem Dargobądz. Od tego węzła będzie rozpoczynał się odcinek Dargobądz - Troszyn. Nowobudowana S3 włączy się w istniejącą obwodnicę Troszyna. Realizacja trasy została podzielona na dwa odcinki:
Mapa drogi ekspresowej S3 Świnoujście - Troszyn. Mapa: GDDKIA
S3 Świnoujście - Dargobądz
Odcinek ma długość 17 km. Rozpoczyna się od połączenia z tunelem w Świnoujściu w pobliżu terminala promów morskich, a kończy na zachód od węzła Dargobądz. Na trasie powstaną cztery węzły drogowe - Świnoujście, Świnoujście LNG, Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje. Wybudowanych zostanie również 10 wiaduktów i dwie estakady oraz kładka dla pieszych. Powstaną również przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.
S3 Dargobądz - Troszyn
Odcinek ma 16 km długości i obejmie budowę węzła Dargobądz, a także Wolin Zachód i Wolin Wschód. Nowy odcinek połączy się z obwodnicą Troszyna. W ramach inwestycji przewidziano też budowę pary miejsc Obsługi Podróżnych kategorii II na wschód od miejscowości Dargobądz. Przy węźle Wolin Wschód powstanie Obwód Utrzymania Drogi. Wybudowanych zostanie również siedem wiaduktów, dwa mosty oraz estakada. Powstaną również przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.
Budowa S3 Świnoujście - Szczecin pierwsze odhumusowania, czyli usuwanie wierzchniej warstwy gleby. Zdjecia: GDDKIA
Zakończenie realizacji całej trasy S3 na odcinku Świnoujście – Troszyn planowane jest w 2024 roku, wówczas cała S3 od wybrzeża bałtyckiego do granicy z Czechami będzie gotowa. W 2023 r. powinna zakończyć się budowa dolnośląskiego fragmentu S3 Bolków – Lubawka. Z przygranicznej części tej trasy skorzystamy już w tym roku.
S3 Bolków – Lubawka. Najdłuższy tunel w Polsce przebity
Przypominamy, że od kwietnia 2021 roku kierowcy mogą w pełni korzystać z około 42 km nowoczesnej drogi ekspresowej S3 na odcinku Brzozowo - Rzęśnica.
Nowa ekspresówka nad Bałtyk. Ponad 40 km drogi S3 otwarte
Były to dwa odcinki realizacyjne - na fragmencie Brzozowo - Miękowo powstała zupełnie nowa droga ekspresowa S3 z trzema węzłami drogowymi. Na odcinku Miękowo - Rzęśnica droga została rozbudowana - powstał nowy węzeł Kliniska, węzeł Rzęśnica został kompletnie przebudowany, powstało górne przejście dla zwierząt i cała trasa została wygrodzona. Łączna wartość dwóch odcinków wyniosła 538 mln zł.