Półmetek na budowie S5 pod Ostródą. Prace wyprzedzają harmonogram
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2021-09-16
Realizacja drogi ekspresowej S5 Ornowo – Wirwajdy odbywa się w formule „Projektuj i Buduj”. Odcinek o długości około 5,3 km jest kontynuacją obwodnicy Ostródy i stanowi część trasy ekspresowej S5 do Grudziądza, a finalnie do Bydgoszczy, Poznania i Wrocławia.
Prace są wykonywane na wielu frontach jednocześnie. Realizowana jest budowa nasypów, obiektów mostowych i warstw konstrukcyjnych jezdni. Ułożone zostały już pierwsze odcinki podbudów bitumicznych. Średnio na budowie pracuje 170 pracowników i 98 sztuk ciężkich jednostek sprzętowych. Zrealizowano już przebudowę kolizji elektroenergetycznych, teletechnicznych, wodno-kanalizacyjncyh i gazowych. Obecnie budowana jest kanalizacja deszczowa, kanał teletechniczny, jak i umocnienia zbiorników retencyjnych oraz prace na cieku Morlińska Struga – mówi Cezary Łysenko, Dyrektor Budownictwa Infrastrukturalnego Budimex.
Obecnie po 16-tu miesiącach prac budowlanych, odcinek drogi ekspresowej Ornowo –Wirwajdy jest na etapie ponad 50% zaawansowania. Z uwagi na to, że zakończenie kontraktu przypada na maj 2023 r., jest to bardzo dobry postęp robót budowlanych – dodaje Łysenko.
Budowa S5 na odcinku Ornowo - Wirwajdy jest kolejną inwestycją drogową Budimeksu w tej części Polski. Wcześniej generalny wykonawca zrealizował obwodnicę Olsztyna oraz obwodnicę Ostródy pododcinek A i B, czyli blisko 20 – kilometrowy fragment trasy ekspresowej S7 (9,7km) i niewiele krótszą drogę krajową DK16 (9km).
Przypominamy, że nowy odcinek drogi ekspresowej S5 projektowany jest również na południu kraju. Trasa wydłuży sie o fragment od Sobótki koło Wrocławia do Bolkowa, gdzie połączy się z drogą ekspresową S3.
GDDKIA wybrała wykonawcę autostrady A4 Wrocław – Legnica i nowej drogi S5