Powstaje nawierzchnia nowego odcinka drogi S11
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2020-10-09
Budowana droga ekspresowa S11 na II odcinku obwodnicy Kępna początkowo będzie dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu (do węzła Kępno Wschód), a następnie jednojezdniowa (do węzła Baranów) o nośności 11,5 tony/oś i włączy się do istniejącego przebiegu drogi krajowej nr 11.
W ramach inwestycji powstanie siedem obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej, w tym najdłuższe - most w ciągu drogi ekspresowej nad rzeką Samicą oraz most w ciągu drogi ekspresowej nad rzeką Jamnicą oraz dwa wiadukty nad drogą S11 (w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową). Powstaną dwa węzły drogowe: Kępno Wschód (połączenie z drogą wojewódzką nr 482) oraz Baranów (połączenie z DK11). Realizowany odcinek jest bezpośrednio powiązany z wybudowanym w ramach drogi ekspresowej S8 węzłem Kępno-Krążkowy.
Drugi etap obwodnicy Kępna wyprowadzi z miasta ruch tranzytowy na osi północ - południe w ciągu obecnej DK11, a przyszłej S11. Ułatwiony zostanie dojazd do Kępna od strony drogi ekspresowej S8 i ułatwione zostanie połączenie z drogą krajową nr 39 w kierunku Namysłowa. Zakończenie prac w ramach II etapu obwodnicy Kępna planowane jest w III kw. 2021 r.
Obwodnica Kepna w ciągu drogi ekspresowej S11 - II etap. Mapa: GDDKIA
Wykonawcą prac w systemie projektuj i buduj jest Intercor Sp. z o .o. (umowa podpisana w październiku 2017 r.). Realizacja robót w terenie ruszyła po wydaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (czerwiec 2019 r.).
Obecnie na obwodnicy Kępna trwa układanie kolejnych warstw konstrukcji nawierzchni - wzmacniającej, podbudowy oraz wiążącej. Poza tym realizowane są prace przy wykopach, budowie nasypów oraz humusowaniu skarp i rowów. Wykonawca wykonuje prace przy dziewięciu obiektach mostowych, w tym na niektórych już w zakresie wyposażenia obiektu w drogowe bariery ochronne.
Na październik zaplanowano prace przy montażu barier ochronnych na dojazdach do obiektów mostowych oraz montaż schodów skarpowych, balustrad schodów skarpowych oraz umocnieniu skarp poprzez humusowanie.
Prowadzone są roboty elektroenergetyczne w zakresie budowy oświetlenia drogowego oraz roboty w branży sanitarnej oraz teletechnicznej.