Powstaje nowy węzeł drogowy w ciągu DK9 - ulicy Żółkiewskiego w Radomiu
- conadrogach.pl
- MZDiK Radom
- 2015-04-20
Po obu stronach torów powstają teraz zbrojenia pod przyczółki południowej konstrukcji. Postronnym osobom nie wolno chodzić po terenie budowy, lecz nawet z dołu można zobaczyć, dlaczego ruch na odcinku drogi krajowej nr 9 musiał zostać na jakiś okres wstrzymany. Wykop pod przyczółek zajmuje aż połowę szerokości dotychczasowej jezdni, sama konstrukcja przyczółka też minimalnie wchodzi w zakres tej drogi. To oznacza, że wbrew sugestiom części kierowców prowadzenie budowy południowego wiaduktu pod ruchem byłoby bardzo skomplikowane i czasochłonne, w efekcie uniemożliwiłoby zakończenie inwestycji w tym roku.
Wykop ma w tym miejscu niemalże osiem metrów głębokości, więc gdyby nawet chcieć oddzielić od niego starą jezdnię stalowymi ściankami szczelnymi, to konieczne byłoby wbicie ich prawie 16 metrów w ziemię, gdyż dwie trzecie długości powinny znajdować się w gruncie. To operacja nie tylko trudna, ale przede wszystkim ogromnie kosztowna. Stąd też wybrano obecnie stosowaną metodę, czyli budowę południowego wiaduktu przy jednoczesnym wyburzaniu dotychczasowych konstrukcji oraz usypywaniu obu nasypów.
Przedmiotem inwestycji jest budowa węzła drogowego nad torami kolejowymi w ciągu drogi krajowej numer 9 - ulicy Żółkiewskiego. Prace obejmują: przebudowę ulicy o nawierzchni bitumicznej na odcinku około 675 metrów, budowę węzła drogowego, budowę dwóch wiaduktów drogowych w obrębie tego węzła drogowego, budowę i przebudowę skrzyżowań. Zakres obejmie również budowę chodników, ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-jezdnych. Ponadto w niniejszym zakresie prac ujęta jest też przebudowa wszystkich kolidujących urządzeń sieci uzbrojenia oraz budowa kanalizacji deszczowej i oświetlenia drogowego.