Powstanie koncepcja Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-02-05
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej to około 40 km odcinek nowej drogi ekspresowej wraz z obwodnicą Żukowa (ta będzie miała parametry drogi głównej ruchu przyspieszonego). - Wykonawca będzie miał rok na przygotowanie dokumentacji. Po jej wykonaniu będzie można ogłosić przetarg na realizację w systemie „projektuj i buduj”. Obwodnica Metropolii Trójmiasta zapewni dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych 7 i 20 oraz odblokuje centra Żukowa i Chwaszczyna. Ponadto częściowo odciąży istniejącą drogę ekspresową S6 Obwodnicę Trójmiasta - zaznaczają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą ekspresową dwujezdniową z rezerwą pod trzeci pas. Planowana trasa będzie przebiegać po terenach przylegających do Trójmiasta od strony zachodniej. Rozpocznie się w na węźle Chwaszczyno, wspólnym z drogą S6 tzw. Trasą Kaszubską (Lębork – Gdynia), prowadząc na wschód od drogi krajowej nr 20, w pobliżu Żukowa i dalej na południe od drogi krajowej nr 7 w kierunku węzła Gdańsk Południe (skrzyżowania S7 Południowej Obwodnicy Gdańska i S6 Obwodnicy Trójmiasta). Integralną częścią tej inwestycji będzie obwodnica Żukowa (o parametrach drogi GP).
Na trasie drogi ekspresowej zaplanowano pięć węzłów: Chwaszczyno (węzeł wspólny z S6 Lębork – Gdynia), Miszewo, Żukowo, Lublewo i Gdańsk Południe.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej ma zapewnić sprawniejszą obsługę ruchu tranzytowego oraz wewnątrz aglomeracji w Trójmiejskim Obszarze Metropolitalnym. Będzie alternatywą dla Obwodnicy Trójmiejskiej (OT). Przyczyni się także do przejęcia ruchu z DK20 z Kościerzyny w kierunku Gdyni co spowoduje znaczne obniżenie obciążenia ruchem na skrzyżowaniach w mieście Żukowo oraz w Chwaszczynie.