Powstanie koncepcja programowa dla S6 Trasy Kaszubskiej
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-10-09
- Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie wielobranżowej koncepcji programowej wraz z mapą do celów projektowych, kompleksowymi badaniami geologicznymi wraz z materiałami przetargowymi oraz kosztorysem inwestorskim, a także późniejszego wsparcia inwestora przy przetargu na budowę w systemie „projektuj i buduj”. Koncepcja programowa powinna być gotowa w przeciągu roku od podpisania umowy - informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Trasę Kaszubską, czyli S6 Lębork – Obwodnica Trójmiasta podzielono na cztery odcinki:
• Leśnice – Godętowo (km 0+000 ÷ 16+000);
• Godętowo – Luzino (km 16+000 ÷ 32+000);
• Luzino – Szemud (km 32+000 ÷ 43+000);
• Szemud – Gdynia Wielki Kack (km 43+000 ÷ 60+924).
Przypomnijmy, decyzją Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, działającej przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad, została rekomendowana do dalszych prac kombinacja wariantów IIA2. W marcu 2011 r. GDDKiA złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej z wariantami IIA2 do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku. W dniu 30 maja 2014r. została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku Lębork (wraz z obwodnicą Lęborka) - Obwodnica Trójmiasta wraz z przebudową linii wysokiego napięcia w przebiegu wyznaczonym korytarzem WARIANTU II-A2", przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Gdańsku. Wydanie przedmiotowej decyzji umożliwiło zlecenie Koncepcji Programowej, uszczegóławiającej rozwiązania projektowe przyjęte na etapie STEŚ.
Parametry techniczne drogi ekspresowej S6 Lębork - Obwodnica Trójmiasta
- Dwujezdniowa droga ekspresowa
- Klasa techniczna - S,
- Przekrój - 2/2 – dwie jezdnie po dwa pasy ruchu (2/3 na odcinku węzeł „Chwaszczyno” – węzeł „Wielki Kack”)
- Przekrój docelowy - 2/3 - dwie jezdnie po trzy pasy ruchu
- Klasa techniczna - S
- Prędkość projektowa – 100 km/h
- Szerokość jezdni - 2×7,00 m
- Szerokość jezdni docelowa - 2×10,50 m
- Szerokość pasa awaryjnego - 2×2,50 m
- Docelowa szerokość pasa rozdziału - 5,00 m (w tym opaski 2×0,50 m)
- Szerokość pobocza gruntowego - 2×0,75 m
- Węzły drogowe
W projekcie przewiduje się dostęp do drogi ekspresowej S6 tylko poprzez dwupoziomowe węzły drogowe. W projekcie przewidziano budowę ośmiu węzłów.