1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Powstanie koncepcja programowa dla S6 Trasy Kaszubskiej

Powstanie koncepcja programowa dla S6 Trasy Kaszubskiej

  1. conadrogach.pl
  2. GDDKiA
  3. 2014-10-09
Powstanie koncepcja programowa dla S6 Trasy Kaszubskiej
Droga ekspresowa S6 na odcinku Obwodnica Trójmiasta – Lębork, zwana Trasą Kaszubską jest na etapie przygotowań do realizacji. Obecnie trwa przetarg na wykonanie koncepcji programowej. Oferty zostaną otwarte 4 listopada br. To kolejny krok przybliżający do realizacji tej trasy.
Trwa przetarg na sporządzenie koncepcji programowej dla drogi ekspresowej S6 na odcinku Lębork – Obwodnica Trójmiasta, tzw. Trasy Kaszubskiej. To blisko 61 km drogi ekspresowej z ośmioma węzłami drogowymi: Lębork – Południe, Lębork – Wschód, Łęczyce, Strzebielino, Luzino, Szemud, Koleczkowo, Chwaszczyno. W ramach projektu przewidziano także rozbudowę węzła Gdynia Wielki Kack na S6 Obwodnicy Trójmiasta oraz rozbudowę jezdni głównej obwodnicy do przekroju trzypasowego, w każdym kierunku, w obrębie tego węzła. Trasa ma być dwujezdniowa po dwa pasy w każdym kierunku, natomiast na odcinku Chwaszczyno – Obwodnica Trójmiasta po trzy pasy w każdym kierunku.

- Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie wielobranżowej koncepcji programowej wraz z mapą do celów projektowych, kompleksowymi badaniami geologicznymi wraz z materiałami przetargowymi oraz kosztorysem inwestorskim, a także późniejszego wsparcia inwestora przy przetargu na budowę w systemie „projektuj i buduj”. Koncepcja programowa powinna być gotowa w przeciągu roku od podpisania umowy - informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Trasę Kaszubską, czyli S6 Lębork – Obwodnica Trójmiasta podzielono na cztery odcinki:

• Leśnice – Godętowo (km 0+000 ÷ 16+000);

• Godętowo – Luzino (km 16+000 ÷ 32+000);

• Luzino – Szemud (km 32+000 ÷ 43+000);

• Szemud – Gdynia Wielki Kack (km 43+000 ÷ 60+924).


Przypomnijmy, decyzją Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, działającej przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad, została rekomendowana do dalszych prac kombinacja wariantów IIA2. W marcu 2011 r. GDDKiA złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej z wariantami IIA2 do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku. W dniu 30 maja 2014r. została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku Lębork (wraz z obwodnicą Lęborka) - Obwodnica Trójmiasta wraz z przebudową linii wysokiego napięcia w przebiegu wyznaczonym korytarzem WARIANTU II-A2", przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Gdańsku. Wydanie przedmiotowej decyzji umożliwiło zlecenie Koncepcji Programowej, uszczegóławiającej rozwiązania projektowe przyjęte na etapie STEŚ.

Parametry techniczne drogi ekspresowej S6 Lębork - Obwodnica Trójmiasta

  •     Dwujezdniowa droga ekspresowa

  •     Klasa techniczna - S,

  •     Przekrój - 2/2 – dwie jezdnie po dwa pasy ruchu (2/3 na odcinku węzeł „Chwaszczyno” – węzeł „Wielki Kack”)

  •     Przekrój docelowy - 2/3 - dwie jezdnie po trzy pasy ruchu

  •     Klasa techniczna - S

  •     Prędkość projektowa – 100 km/h

  •     Szerokość jezdni - 2×7,00 m

  •     Szerokość jezdni docelowa - 2×10,50 m

  •     Szerokość pasa awaryjnego - 2×2,50 m

  •     Docelowa szerokość pasa rozdziału - 5,00 m (w tym opaski 2×0,50 m)

  •     Szerokość pobocza gruntowego - 2×0,75 m

  •     Węzły drogowe


W projekcie przewiduje się dostęp do drogi ekspresowej S6 tylko poprzez dwupoziomowe węzły drogowe. W projekcie przewidziano budowę ośmiu węzłów.
Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S6 Jak dojadę - Gdańsk