Przebudowa autostrady A4 Wrocław – Krzyżowa odpłynęła w czasie
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2015-10-13
Z początkiem roku informowaliśmy, że dla A4-ki Wrocław – Krzyżowa zakończyły się już prace przedprojektowe i drogowcy starają się uzyskać decyzję środowiskową. Projektowanie i przebudowa miały zając nie mniej niż 5-6 lat, tak by po 2020 roku rozpocząć pobór opłat.
W ramach inwestycji 110 kilometrowy odcinek autostrady A4 miał zyskać trzy pasy ruchu na obu jezdniach - od węzła Bielany do Krzyżowej (węzeł łączący A4 z A18). Wszystkie wiadukty nad autostradą A4 miały być wyburzone i dostosowane pod nową szerokość. Zaplanowano też likwidację 8 węzłów drogowych: Jadwisin, Lubiatów, Legnickie Pole, Mikołajkowice, Wądroże, Udanin, Jarosław, Pietrzykowice i przebudowę węzłów: Golnice, Krzywa, Chojnów, Złotoryja, Legnica, Budziszów, Kostomłoty, Kąty Wrocławskie, Bielany Wrocławskie.
Jednak przebudowy A4-ki próżno szukać na liście priorytetowych inwestycji drogowych. - Przebudowa autostrady A4 nie została ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2015-2023 (z perspektywą do 2025) – zaznacza Joanna Borkowska, z działu prasowego wrocławskiego oddziału GDDKiA. Jeżeli nic sie nie zmieni to, dolnośląski odcinek A4 jeszcze przez co najmniej 15 lat będzie „pseudoautostradą” a kierowcy będą korzystać z niego za darmo.