Przetarg na S3 Bolków – Lubawka trwa. Są wykluczenia i odwołania
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-06-20
Odcinek z Bolkowa przez Kamienną Górę do Lubawki (granica z Czechami) będzie liczył około 31 kilometrów. Po oddaniu trasy S3 Nowa Sól – Legnica – Bolków będzie on jedynym brakującym fragmentem w przebiegu S3-ki od Szczecina do południowej granicy państwa.
Lada dzień otwarcie nowych odcinków drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku
Droga ekspresowa S3 w okolicy Legnicy zostanie na przełomie czerwca i lipca br. oddana do ruchu. Zdjecia: GDDKIA
Realizacja trasy została na dwa odcinki: III od Bolkowa (bez węzła) do Kamiennej Góry (bez węzła) oraz IV od Kamiennej Góry (z węzłem) do granicy Państwa. Budowę drogi przewidziano w przekroju dwujezdniowym 2 x 2, szerokość jezdni 2 x 3,5 m plus pas awaryjny 2,5 m, o obciążeniu nawierzchni 115 kN/oś. W ciągu trasy S3 powstaną dwa tunele drogowe. Koszt budowy całego odcinka szacowany jest na około 3,2 miliardów złotych.
W listopadzie 2017 roku poznaliśmy oferty cenowe firm zainteresowanych realizacją inwestycji. Na odcinek S3 od Bolkowa do Kamiennej Góry swoje oferty złożyło 12 firm i wszystkie były tańsze niż zakładali drogowcy. GDDKIA zamierzała przeznaczyć na zamówienia: 2 139 791 616,95 zł. Najwyższa oferta opiewa na kwotę prawie 1 758 900 000,00 mld zł brutto, natomiast najniższa oferta cenowa wynosi niecałe 1 056 602 056,26 mln zł brutto i złożyła ją włoska firma Astaldi. Wszyscy wykonawcy zaproponowali 47 miesięczny czas realizacji.
Z kolei budową drogi ekspresowej S3 od Kamiennej Góry do Lubawki zainteresowanych było aż 17 wykonawców. 16 wykonawców zaproponowało 31 miesięczny czas realizacji, natomiast 1 - 37 miesięczny termin realizacji. Drogowcy zamierzają przeznaczyć na sfinansowanie kontraktu prawie 940 mln zł. Najniższa oferta cenowa wynosi niecałe 750 mln zł i dziewięć ofert nie przekracza budżetu GDDKIA. Najdroższa oferta opiewa na kwotę prawie 1,2 mld zł brutto.
Będzie kontynuacja drogi ekspresowej S3. Czesi zbudują autostradę D11
Po analizie złożonych ofert drogowcy wykluczyli jednak cześć firm z przetargu a niektóre firmy nie przedłużyły terminu związania ofertą. Wielu wykonawców nie zgadzając się z decyzją GDDKIA odwołała się do Krajowej Izby Odwoławczej.
Dzisiaj stanęło na tym, że o odcinek drogi S3 pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą walczą 3 firmy. Jedną z nich jest Astaldi, które wróciło do gry po wyroku KIO. Izba oddaliła odwołania czterech innych wykonawców. Natomiast w przetargu o odcinek IV miedzy Kamienną Górą a Lubawką bierze udział jeszcze 5 oferentów. Teraz GDDKIA ponownie przeanalizuje oferty i wyłoni wykonawców prac.