1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Radom: Nowa Młodzianowska częścią trasy N-S

Radom: Nowa Młodzianowska częścią trasy N-S

  1. conadrogach.pl
  2. MZDiK Radom
  3. 2013-09-21
Radom: Nowa Młodzianowska częścią trasy N-S
Dziewięć firm i konsorcjów wystartowało w przetargu na budową nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej oraz węzła drogowego nad linią kolejową numer 8. Oferty złożyli wykonawcy między innymi z Warszawy, Krakowa, Kielc i Łodzi. Ulica Młodzianowska krzyżuje się w centrum Radomia z drogą krajową nr 12 (ul. 1905 roku). Droga ta w kolejnych latach stanie się częścią radomskiej trasy N-S.
Najtańszą ofertę - na kwotę ponad 66,5 mln złotych - zaproponowało konsorcjum dwóch firm: Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie ze Skoczowa oraz Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Kielc. Najwięcej za wykonanie zamówienia zażądał Strabag z Pruszkowa - ponad 80,7 mln zł. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu na sfinansowanie tego zamówienia zamierza przeznaczyć 60 milionów złotych.

- W ramach tej inwestycji planujemy przebudowę ulicy Młodzianowskiej od Gdyńskiej do torów kolejowych, budowę obiektu mostowego nad linią kolejową numer 8, a za skrzyżowaniem za torami - budowę nowej jezdni Młodzianowskiej aż do ulicy Cisowej (na wschód od starej jezdni), przebudowę istniejącego odcinka Młodzianowskiej od Cisowej do Armii Ludowej oraz budowę nowego przedłużenia Młodzianowskiej od Armii Ludowej do Godowskiej - informuje MZDiK w Radomiu.

Poprowadzona częściowo nowym śladem Młodzianowska ułatwi komunikację mieszkańcom południowych dzielnic Radomia. Jadący z tej części miasta do centrum muszą obecnie przebijać się przez rondo Dmowskiego, które jest bardzo obciążone. Nowa ulica Młodzianowska będzie drogą należącą do podstawowego układu komunikacyjnego miasta. Przejazd po niej będzie szybki, bezkolizyjny oraz bezpieczny dla pieszych. Właśnie dlatego zaplanowaliśmy nowe skrzyżowanie z ulicą Jana Pawła II, powstaną tam szerokie rozjazdy z wydzielonymi prawoskrętami. Młodzianowska będzie przecinała obwodnicę południową, skrzyżowanie to będzie bezkolizyjne. Obwodnica zostanie poprowadzona górą, a na poziomie zero będzie rondo (ten obiekt mostowy powstał już w ramach budowy obwodnicy).

Bardzo ważną częścią tej inwestycji będzie budowa nowego obiektu mostowego nad torami kolejowymi. Ten wiadukt wraz z całym węzłem drogowym nie tylko umożliwi nam skomunikowanie ścisłego centrum miasta z obwodnicą południową, ale także w przyszłości połączy nowy ślad ulicy Młodzianowskiej z projektowanym obecnie pierwszym etapem trasy N-S. Przy okazji wiaduktu powstanie również nowa jezdnia wzdłuż torów kolejowych, między Młodzianowską a Żakowicką. Droga ta w kolejnych latach stanie się częścią radomskiej trasy N-S.

Budowa nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej oraz węzła drogowego nad linią kolejową numer 8 zakończy się w 2015 roku - szacuje MZDiK.
Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 12 Jak dojadę - Radom