Remont autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Chorzowem
-
conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-08-13
Drogowcy przystępują do wymiany górnej nawierzchni autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Chorzowem. Będzie to pierwszy od 12 lat tak poważny remont nawierzchni odcinka autostrady A4 o długości ponad 4 km . Warto przypomnieć, że autostradą A4 pomiędzy Katowicami a Chorzowem przejeżdża średnio ponad 50 tys. pojazdów na dobę.
- Pierwszy etap prac zaplanowany jest na długi weekend, pomiędzy 14 a 18 sierpnia br, na odcinku relacji Wrocław – Kraków. Podczas prac zostanie usunięte 5 cm wyeksploatowanej górnej warstwy jezdni na całej jej szerokości (łącznie z pasem awaryjnym) i w to miejsce ułożona zostanie zupełnie nowa warstwa ścieralna. W tym czasie do prac zaangażowanych zostanie ponad 100 osób pracujących nie tylko bezpośrednio na drodze, ale również w wytwórniach mas bitumicznych, laboratoriach i transporcie. Podczas remontu służby drogowe ułożą ponad 8 000 ton masy dostarczanej 30 wywrotkami o ładowności 25 ton. Taka sama ilość sfrezowanej nawierzchni zostanie wywieziona kolejnymi 30 wywrotkami. Pomimo maksymalnej ilości materiałów zgromadzonych przy wytwórniach mas, konieczne będzie ich częściowe uzupełnianie w trakcie produkcji. Oprócz typowych maszyn spotykanych przy tego typu robotach, tj. frezarki, rozściełacze i walce, używany będzie również sprzęt dostarczający materiały potrzebne przy robotach, m.in. wodę, paliwo, kruszywo do posypki i wóz zaplecza warsztatowego - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Prace na jezdni relacji Kraków – Wrocław zaplanowano w dwóch etapach. Prowadzone będą również w weekendy tak, aby zminimalizować uciążliwość dla użytkowników autostrady, kiedy ruchu pojazdów jest najmniejszy. Prace te zakresowo i organizacyjnie są porównywalne z etapem pierwszym. Zgodnie z założeniem, po weekendzie, w poniedziałek rano, kierowcy do pracy powinni jechać już nową i pomalowaną nawierzchnią - dodają drogowcy.
Łącznie w trakcie prac remontowych zostanie sfrezowane 115 tys. metrów kwadratowych nawierzchni, ułożone około 15 tys. ton masy mineralno-bitumicznej.