S3: dwoma pasami ruchu na węźle Rzęśnica
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-07-29
Specjalna organizacja ruchu sprawi, ze w wakacyjne weekendy nad morze pojedziemy dwoma pasami ruchu na węźle Rzęśnica (droga ekspresowa S3) - zapewniają drogowcy z zachodniopomorskiego oddziału GDDKiA.
- Podczas szczytów ruchu w wakacyjne weekendy na węźle Rzęśnica w ciagu drogi ekspresowej S3 będzie wprowadzana tymczasowa organizacja ruchu i ręczne kierowanie ruchem przez policję. Z lewego pasa ruchu będzie można również zjechać w prawo w kierunku Świnoujścia (będzie on służył do jazdy na wprost i w prawo). Dwa pasy ruchu będą również dostępne na łącznicy prowadzącej do wiaduktu na węźle, przy czym lewy pas ruchu będzie miał szerokość ograniczoną do 2,5 m. Zmiany te mają na celu ograniczenie korków, które w każdy wakacyjne weekendy przed węzłem Rześnica sięgają wielu kilometrów. Tymczasowa organizacja ruchu będzie wprowadzana wyłącznie w okresach wzmożonego ruchu pojazdów. Po zakończeniu ręcznego kierowania ruchem znaki tymczasowej organizacji ruchu będą obracane, a nakładki magnetyczne na istniejących znakach zdejmowane. Jeżeli przed węzłem nie będzie widocznych żółtych tablic i funkcjonariuszy policji, należy jechać zgodnie ze stałą organizacją ruchu, czyli w stronę Świnoujścia tylko z prawego pasa ruchu. Kierowcom ze Szczecina polecamy ominięcie węzła Rzęśnica i jazdę przez Dąbie, Załom, Pucice, Kliniska i Rurzycę do węzła Rurka, na którym można bezkolizyjnie włączyć się do drogi S3 - informują drogowcy.
Węzeł Rzęśnica łączy drogę S3 z drogą wojewódzką nr 142, został wybudowany w pod koniec lat 30 ubiegłego wieku i przebudowany w latach 70, dostosowany jest do innego przebiegu głównego potoku ruchu. Z tego względu wszystkie pojazdy jadące obecną główną trasą (S3/S6) w kierunku na morze muszą zjechać na jeden pas ruchu (prawy) i następnie po pokonaniu ostrego łuku wiaduktem przejechać nad drogą wojewódzką nr 142. W weekendy wakacyjne trasę tą pokonuje nawet ponad 50 tys. pojazdów na dobę, przy takim natężeniu ruchu istniejący układ komunikacyjny staje się niewydolny. W efekcie korki na jezdni w kierunku nad morze mogą sięgać do węzła Szczecin Podjuchy na autostradzie A6. Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu i ręcznego kierowania ruchem przez policję powinno zmniejszyć występujące na tym odcinku utrudnienia.
Węzeł Rzęśnica łączy drogę S3 z drogą wojewódzką nr 142, został wybudowany w pod koniec lat 30 ubiegłego wieku i przebudowany w latach 70, dostosowany jest do innego przebiegu głównego potoku ruchu. Z tego względu wszystkie pojazdy jadące obecną główną trasą (S3/S6) w kierunku na morze muszą zjechać na jeden pas ruchu (prawy) i następnie po pokonaniu ostrego łuku wiaduktem przejechać nad drogą wojewódzką nr 142. W weekendy wakacyjne trasę tą pokonuje nawet ponad 50 tys. pojazdów na dobę, przy takim natężeniu ruchu istniejący układ komunikacyjny staje się niewydolny. W efekcie korki na jezdni w kierunku nad morze mogą sięgać do węzła Szczecin Podjuchy na autostradzie A6. Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu i ręcznego kierowania ruchem przez policję powinno zmniejszyć występujące na tym odcinku utrudnienia.