1. Strona główna
  2. Informacje
  3. S6: Można budować środkowy odcinek Trasy Kaszubskiej Bożepole – Gdynia

S6: Można budować środkowy odcinek Trasy Kaszubskiej Bożepole – Gdynia

  1. Tere
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-10-23
  4. Aktualizacja: 2019-10-23
S6: Można budować środkowy odcinek Trasy Kaszubskiej Bożepole – Gdynia
Jest ZRID na odcinek S6 między Luzinem a Szemudem. To trzeci z czterech na realizacje Trasy Kaszubskiej Bożepole Wielkie - Gdynia. Zdjęcia: GDDKIA
Nic nie stoi na drodze do budowy kolejnego, 10 km, odcinka Luzino - Szemud ekspresowej trasy S6. Oznacza to, że Zgodę na Realizację Inwestycji Drogowej mają już trzy z czterech etapów na jakie podzielono realizację tzw. Trasy Kaszubskiej od Bożegopola do Gdyni. S6 powstanie jako droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i pasem awaryjnym. Pierwsze pojazdy pojadą nią w 2021 r.

S6 Szemud - Luzino, jest ZRID - można budować

Realizacji odcinka drogi S6 między Luzinem a Szemudem podjęła się firma Budimex SA, za kwotę 336 mln zł. Odcinek będzie mieć długość 10,3 km i jest zlokalizowany w powiecie wejherowskim na terenie gmin Luzino oraz Szemud. Droga ekspresowa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny. W ramach tej inwestycji zostanie także wybudowany węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224. Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości i służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Podstawowym celem budowy drogi ekspresowej S6 jest stworzenie bezpiecznego i sprawnego połączenia Trójmiasta ze Szczecinem, przebiegającego z zachodu na wschód, równolegle do wybrzeża Bałtyku. Dzięki budowie drogi ekspresowej poprawi się płynność ruchu, skróci czasu przejazdu, odciążony zostanie układ dróg lokalnych. Dla mieszkańców miejscowości leżących przy drodze krajowej nr 6, szczególnie Wejherowa, Redy i Rumi, nowa droga będzie oznaczać zmniejszenie uciążliwości ruchu drogowego.

Budowa drogi ekspresowej S6 Bożepole Wielkie - Gdynia

Budowa drogi ekspresowej S6 Bożepole Wielkie - Gdynia. Mapa: GDDKIA

Wydany przez wojewodę pomorskiego ZRID dla fragmentu Luzino – Szemud ma rygor natychmiastowej wykonalności. To już trzeci ZRID na S6, wcześniej wydano decyzje na odcinki między Szemudem a Chwaszczynem oraz Chwaszczynem i Gdynią. Trwa postępowanie związane z wydaniem ZRID dla odcinka Bożepole Wielkie - Luzino, który przy składaniu wniosku podzielono na dwa krótsze. Planowane uzyskanie ZRID dla tych odcinków to IV kwartał 2019 r.

To już mamy – 130 km drogi S6 Szczecin - Koszalin

Trasa ekspresowa S6 jest już niemal w całości gotowa w woj. zachodniopomorskim. Jej realizacja obejmowała 7 odcinków od Goleniowa (połączenie z drogą S3) do Koszalina, wraz z obwodnicą Koszalina i Sianowa. W 2019 r. łącznie otwarto 130 km nowej, dwujezdniowej drogi ekspresowej. Całkowita wartość inwestycji to około 3,9 mld zł. W ponownym projektowaniu (po problemach w trakcie budowy, konieczny był nowy przetarg) pozostaje jeszcze fragment obwodnicy Koszalina i Sianowa.

S6 Koszalin - Słupsk

Na prace przygotowawcze dla kolejnego odcinka S6 w województwie zachodniopomorskim MI zapewniło 120 mln zł. Dzięki temu możliwe jest opracowanie projektów budowlanych, a po ich opracowaniu uzyskanie decyzji ZRID i wykup nieruchomości pod budowę trasy Koszalin – Słupsk. W 2021 roku ten fragment S6 ma być gotowy do realizacji.

S6 Koszalin – Bożepole Wielkie, Obwodnica Zachodnia Szczecina i Metropolii Trójmiejskiej

Pozostałe odcinki trasy S6 tj. Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, Koszalin – Bożepole Wielkie oraz Zachodnia Obwodnica Szczecina będą realizowane w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Decyzję w tej sprawie podjął 5 czerwca 2018 r. Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S6