1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Śląskie: Trasa N-S w połączy Drogową Trasę Średnicową z autostradą A4

Śląskie: Trasa N-S w połączy Drogową Trasę Średnicową z autostradą A4

  1. conadrogach.pl
  2. Śląski UM
  3. 2016-07-22
Śląskie: Trasa N-S w połączy Drogową Trasę Średnicową z autostradą A4
Trasa N-S w Rudzie Śląskiej połączy autostradę A4 z Drogową Trasą średnicową. jeden z jej odcinków zostanie oddany do użytku w sierpniu tego roku. Na kolejny poczekamy do 2018 r.
Realizacja dwóch odcinków trasy N-S w Rudzie Śląskiej otrzyma dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Nowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 925 skomunikuje Drogową Trasę Średnicową z autostradą A4. Zakończenie budowy pierwszego z etapów budowy planuje się na sierpień bieżącego roku, kolejnego – na 2018 rok.

- W kwietniu Zarząd Województwa Śląskiego podjął decyzję o dofinansowaniu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 siedmiu projektów drogowych. Z kwoty ponad 820 mln zł, która była do podziału, aż 136 mln zł trafiło do Rudy Śląskiej. Wśród przedsięwzięć drogowych wybranych do dofinansowania znalazł się bowiem I etap budowy trasy N-S. Bez tak znacznego unijnego wsparcia jej budowa byłaby niemożliwa, koszt przewyższa możliwości miasta. Jako rudzianka tym bardziej cieszę się, że w tej ważnej dla mojego miasta decyzji mogłam mieć swój udział. 136 mln zł to pieniądze, które pozwolą na sfinalizowanie kolejnego etapu tej ogromnej i potrzebnej mieszkańcom inwestycji – zaznacza wicemarszałek Województwa Śląskiego Aleksandra Skowronek.

Droga wojewódzka 925 przebiegająca przez Rudę Śląską, łącząca Bytom z Rybnikiem stanowi główną linię komunikacyjną miasta. Jednocześnie przecina dwa najważniejsze szlaki komunikacyjne Aglomeracji Górnośląskiej: DTŚ i autostradę A4, stanowiąc jedyne bezpośrednie połączenie obu tych dróg na terenie Rudy Śląskiej.

Celem projektu jest zwiększenie dostępności DTŚ i autostrady A4, bezkolizyjne połączenie DTŚ z autostradą A4 w węźle „Wirek” (docelowo po zrealizowaniu I i II etapu), zwiększenie przepustowości DW925 na kierunku północ-południe, zwiększenie bezpieczeństwa ruchu na ul. 1 Maja, skrócenie czasu przejazdu pomiędzy północnymi i południowymi dzielnicami miasta oraz ul. 1 Maja, podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej terenów położonych w ciągu ul. 1 Maja i trasy N-S.

Zakończenie budowy pierwszego z etapów budowy planuje się na sierpień bieżącego roku, kolejnego – na 2018 rok.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 925 Jak dojadę - Ruda Śląska