1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Strabag z najlepszą ofertą na budowę autostrady A18

Strabag z najlepszą ofertą na budowę autostrady A18

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-01-30
Strabag z najlepszą ofertą na budowę autostrady A18
Jezdnia północna Olszyna - Krzyżowa przebudowana w 2006 r. Teraz kolej na południową i DK18 stanie się autostradą. Zdjęcia: GDDKIA
Południowa jezdnia autostrady A18 na trasie Wrocław – Berlin po wielu latach doczeka się przebudowy. W minionym roku drogowcy podpisali umowę na pierwszy ze zniszczonych odcinków DK18 Golnice – Olszyna. Przy braku odwołań wkrótce będzie możliwe podpisanie kontraktu dla kolejnego jej fragmentu. Prace przy dostosowaniu około 70 km do parametrów autostrady drogowcy planują zakończyć na przełomie 2023 i 2024 roku.

Oferta firmy Strabag Infrastruktura Południe została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na przebudowę i dostosowanie drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady na odcinku blisko 12 km od granicy z Niemcami.

- Czas na składanie ewentualnych odwołań od wyboru najkorzystniejszej oferty mija 7 lutego. Przy ich braku będziemy mogli szybko podpisać umowę z wykonawcą – mówi Jan Krynicki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dostosowanie wspomnianego odcinka obecnej drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady podzielono na dwa zakresy. Pierwszy obejmuje odcinek o długości ok. 1,3 km od końca mostu na Nysie Łużyckiej, gdzie zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i rozbudowa obu jezdni. Natomiast na dalszym odcinku, o długości ok. 10,5 km, rozbudowana zostanie jezdnia południowa. Przypomnijmy, że jezdnię północną na całym 70-kilometrowym odcinku przebudowano w pierwszym etapie prac, w latach 2004-2006.

Mapa odcinków autostrady A18 przewidzianych do przebudowy

Mapa odcinków autostrady A18 przewidzianych do przebudowy. Mapa: GDDKIA

Przypomnijmy. W 2019 roku zawarto umowę na dostosowanie do parametrów kolejnego fragmentu autostrady na zachód do okolic węzła Iłowa (do prawie 34. kilometra trasy).

Przebudowa A18 przypieczętowana. Odcinkiem Żary – Iłowa pojedziemy za 3 lata

W tym roku GDDKIA planuje ogłosić przetargi na wyłonienie wykonawców pozostałych dwóch odcinków do Golnic.

- Przed ogłoszeniem przetargu na wyłonienie wykonawców dwóch kolejnych odcinków przyszłej A18 przeprowadziliśmy aktualizację dokumentacji niezbędnej do wystąpienia o zmianę decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i do Wojewody Lubuskiego trafiły już stosowne wnioski. Dotyczy to odcinka od km 33+760 do km 50+000 (16,2 km) oraz od km 50+000 do km 71+533 węzeł Golnice (21,5 km). Po otrzymaniu nowej decyzji ZRID ogłosimy przetarg na realizację w systemie tradycyjnym – przypomina Krynicki.

W opracowaniu jest dokumentacja na dostosowanie do obowiązujących parametrów technicznych autostrady A18 na odcinku Krzyżowa - Golnice o długości blisko 4 km. Następnym krokiem będzie wyłonienie wykonawcy prac drogowych, który po dwóch stronach autostrady wybuduje pasy awaryjne o szerokości 3 m.

Przypomnijmy, że jezdnię północną na całym 70-kilometrowym odcinku przebudowano w pierwszym etapie prac, w latach 2004-2006. Prace przy przebudowie czterech odcinków jezdni południowej i dostosowaniu około 70 km do parametrów autostrady powinny zakończyć na przełomie 2023 i 2024 roku. Takie są przynajmniej plany…

 

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na autostradzie A18 Utrudnienia na drodze 18