Strabag z najlepszą ofertą na budowę autostrady A18
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2020-01-30
Oferta firmy Strabag Infrastruktura Południe została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na przebudowę i dostosowanie drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady na odcinku blisko 12 km od granicy z Niemcami.
- Czas na składanie ewentualnych odwołań od wyboru najkorzystniejszej oferty mija 7 lutego. Przy ich braku będziemy mogli szybko podpisać umowę z wykonawcą – mówi Jan Krynicki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Dostosowanie wspomnianego odcinka obecnej drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady podzielono na dwa zakresy. Pierwszy obejmuje odcinek o długości ok. 1,3 km od końca mostu na Nysie Łużyckiej, gdzie zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i rozbudowa obu jezdni. Natomiast na dalszym odcinku, o długości ok. 10,5 km, rozbudowana zostanie jezdnia południowa. Przypomnijmy, że jezdnię północną na całym 70-kilometrowym odcinku przebudowano w pierwszym etapie prac, w latach 2004-2006.
Mapa odcinków autostrady A18 przewidzianych do przebudowy. Mapa: GDDKIA
Przypomnijmy. W 2019 roku zawarto umowę na dostosowanie do parametrów kolejnego fragmentu autostrady na zachód do okolic węzła Iłowa (do prawie 34. kilometra trasy).
Przebudowa A18 przypieczętowana. Odcinkiem Żary – Iłowa pojedziemy za 3 lata
W tym roku GDDKIA planuje ogłosić przetargi na wyłonienie wykonawców pozostałych dwóch odcinków do Golnic.
- Przed ogłoszeniem przetargu na wyłonienie wykonawców dwóch kolejnych odcinków przyszłej A18 przeprowadziliśmy aktualizację dokumentacji niezbędnej do wystąpienia o zmianę decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i do Wojewody Lubuskiego trafiły już stosowne wnioski. Dotyczy to odcinka od km 33+760 do km 50+000 (16,2 km) oraz od km 50+000 do km 71+533 węzeł Golnice (21,5 km). Po otrzymaniu nowej decyzji ZRID ogłosimy przetarg na realizację w systemie tradycyjnym – przypomina Krynicki.
W opracowaniu jest dokumentacja na dostosowanie do obowiązujących parametrów technicznych autostrady A18 na odcinku Krzyżowa - Golnice o długości blisko 4 km. Następnym krokiem będzie wyłonienie wykonawcy prac drogowych, który po dwóch stronach autostrady wybuduje pasy awaryjne o szerokości 3 m.
Przypomnijmy, że jezdnię północną na całym 70-kilometrowym odcinku przebudowano w pierwszym etapie prac, w latach 2004-2006. Prace przy przebudowie czterech odcinków jezdni południowej i dostosowaniu około 70 km do parametrów autostrady powinny zakończyć na przełomie 2023 i 2024 roku. Takie są przynajmniej plany…