Turecka firma bliżej budowy S19 Malewice – Chlebczyn na Podlasiu
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2021-09-29
Odcinek drogi ekspresowej S19 Malewice - Chlebczyn to najbardziej na południe, wysunięty fragment S19 w woj. podlaskim, przekraczający rzekę Bug i wchodzący na obszar województwa mazowieckiego w rejonie miejscowości Chlebczyn i Sarnaki. Będzie miał 25 kilometrów długości i ominie od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta oraz przekroczy dolinę Bugu estakadą o długości 658 metrów. Zaplanowane są dwa węzły drogowe - Siemiatycze Północ, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 690, oraz Siemiatycze Południe, na skrzyżowaniu z DK62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.
Powstająca „eska” będzie drogą dwujezdniową, mającą po dwa pasy ruchu oraz pasy awaryjne. Rodzaj konstrukcji nawierzchni, wybierze wykonawca na etapie projektu budowlanego.
Mapa drogi ekspresowej S19 z lokalizacją odcinka Malewice - Chlebczyn (obwodnicą Siemiatycz). Mapa: GDDKIA
W przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 Malewice – Chlebczyn (obwodnica Siemiatycz) wpłynęło osiem ofert. Na początku maja drogowcy za najkorzystniejszą uznali ofertę tureckiej firmy Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret, opiewającą na kwotę 665,21 mln zł. Z wyborem nie zgodziła się firma Intercor, która złożyła odwołanie. Jej oferta na kwotę 738 mln zł była druga w przetargu. Trzy miesiące później KIO odrzuciło odwołanie, potwierdzając prawidłowość wyboru firmy Kolin.
- Pozytywnym wynikiem zakończyła się standardowa, uprzednia kontrola przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 od Malewic do Chlebczyna, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umowy, które planujemy w IV kwartale br. – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Wykonawca ma zrealizować inwestycję w ciągu 36 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych w czasie trwania robót budowlanych.