Tychy: Przejazd na DK1 po nowym asfalcie
- conadrogach.pl
- MZDiUM Tychy
- 2013-12-14
Wiele w planach remontu tyskiej DK1 i DK86 zależy od obiektów, to przez nie przebiegała tzw. ścieżka krytyczna. Jeden z jej punktów jest już wykonany - zakończono remont połowy mostu nad Potokiem Tyskim, rozpoczynają się więc prace rozbiórkowe z drugiej strony obiektu.
Drugi punkt krytyczny, to rejon ul. Przemysłowej, gdzie drogowcy niebawem zakończą asfaltowanie przejścia podziemnego dla pieszych. Masę bitumiczną w tym miejscu rozkładają dwa rozścielacze, które pracują na tzw. "zakładkę", czyli równolegle, obok siebie, dzięki czemu jednocześnie asfaltem przykryć można drogę na całej szerokości pasa. Po zakończeniu tych prac, jeszcze w grudniu, kierowcy nie będą jeździli już slalomem między dwoma jezdniami za wiaduktem nad torami PKP. Zostanie im oddana do użytku jedna nitka.
Trzeci punkt to wiadukt nad al. Piłsudskiego. Podobnie jak w przypadku mostu nad Potokiem Tyskim, połowa wiaduktu została już wyremontowana i ruch odbywa się już po nowej nitce obiektu. Obecnie trwa rozbiórka z drugiej strony drogi.
Gołym okiem widać postęp pracy przy estakadzie nad al. Niepodległości. Tu zwłaszcza urosły mury oporowe, które mają połączyć drogę z obiektem. Ponadto na drodze rozpoczął się już montaż metalowych barier rozdzielających ruch w obu kierunkach. Wkrótce ruszy betonowanie płyty wiaduktu nad torami PKP oraz trwają prace przy przejściu dla pieszych w rejonie ul. Edukacji. W tych przypadkach, roboty można prowadzić nawet przy niskich temperaturach. Montowane są wówczas tzw. namioty grzewcze, by proces dojrzewania betonu przebiegał bez zakłóceń.