1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Umowa na budowę drogi S5 Radomicko - Leszno Południe coraz bliżej

Umowa na budowę drogi S5 Radomicko - Leszno Południe coraz bliżej

  1. A.K.
  2. conadrogach.pl, GDDKiA
  3. 2016-02-14
Umowa na budowę drogi S5 Radomicko - Leszno Południe coraz bliżej
Budowa drogi ekspresowej S5 Wrocław - Poznań. GDDKiA rozstrzyga kolejne przetargi. Zdjęcia: GDDKiA
Drogowcy wkrótce podpiszą umowę z wykonawcą zadania: „Budowa drogi ekspresowej S5 Poznań - Wrocław odc. Radomicko - Kaczkowo, etap I odc. Radomicko (bez węzła) - Leszno Południe”. Właśnie poznaliśmy najkorzystniejszą ofertę złożoną w przetargu. Prace potrwają około dwa lata.

Najtańszą ofertę w przetargu na budowę drogi ekspresowej S5 Radomicko – Leszno Południe złożyło konsorcjum firm: Mota-Engil Central Europe S.A., z siedzibą w Krakowie oraz Partner: Mota Engil, Engenharia e Construcao S.A. z Portugali. Wykonawca oszacował wartość zadania na ponad 440 mln zł, zadeklarował ukończenie prac w ciągu 22 miesięcy od podpisania umowy i udzielił 10-letniej gwarancji jakości.

- Kolejnym etapem postępowania będzie przekazanie dokumentów z postępowania przetargowego do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po uzyskaniu pozytywnego wyniku kontroli, możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą – wyjaśniają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu.

W ramach zadania powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa S5 o długości ponad 19 km na trasie Radomicko - Leszno, z dwoma pasami ruchu, dwoma węzłami drogowymi w ciągu drogi S5: Świeciechowa oraz Leszno Zachód (dawny węzeł Leszno). Zadanie obejmie również przebudowę dróg, budowę równoległych dróg dojazdowych dla obsługi przyległego terenu, budowę Miejsca Obsługi Podróżnych Wilkowice Zachód, budowę szesnastu obiektów inżynierskich, odwodnienia drogi, oświetlenia, a także urządzeń ochrony środowiska w tym m.in. ekranów ochronnych.

- Wykonawca będzie odpowiadał też za wykonanie i wprowadzenie stałej oraz tymczasowej organizacji ruchu na drodze ekspresowej i odcinkach przebudowywanych dróg - urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu (w tym: bariery drogowe, oznakowanie poziome i pionowe), przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez wykonawcę w czasie budowy do standardu sprzed rozpoczęcia budowy zgodnie z ustaleniami poczynionymi z Zarządcami Dróg. Wykona pełną rekultywację terenów zajętych pod zaplecza techniczne, socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez wykonawcę w czasie robót i okresie usuwania wad, opracowanie dokumentacji powykonawczej, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie – informuje GDDKiA.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S5 Jak dojadę - Leszno