W 2014 r. oddano 110 km drogi ekspresowej S8
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-01-12
Droga ekspresowa S8 Sieradz - Łask to fragment wybudowanej trasy Walichnowy - Łódź, fot. Łukasz Jóźwiak GDDKiA
Rok 2014 był rekordowy pod względem kilometrów nowych dróg oddanych do użytkowania w województwie łódzkim. Na mapie pojawiło się bowiem ponad 110 kilometrów drogi ekspresowej S8 łączącej Łódź ze stolicą Dolnego Śląska. Inwestycja wyniosła ponad 4,6 miliarda złotych.
Przypomnijmy, pierwsze odcinki (7 i 8) pozwalające od południa objechać aglomerację łódzką do drogi nr 1 zostały przekazane w kwietniu. Następny fragment trasy (odcinek 6) otwarto w sierpniu, co pozwoliło dojechać z Łodzi do Łasku. Największa jednak zmiana nastąpiła jesienią. W ostatnich dniach października uruchomiono 3 odcinki (nr: 2,4 i 3) od węzła Wieluń do węzła Sieradz Południe, pozwalające bezpośrednio dotrzeć droga ekspresową z Wrocławia do Sieradza. W miesiąc później 30 listopada kierowcom udostępniono ostatni, najdłuższy z odcinków, liczący 33,6 kilometra fragment trasy od Sieradza do Łasku. Tym samym budowa drogi ekspresowej S8 w województwie łódzkim została ukończona.
Oddane odcinki drogi ekspresowej S8 to pierwsza tego typu trasa o nawierzchni betonowej. Oznacza to, że nowa droga będzie o wiele trwalsza, niż tradycyjna, wykonana w technologii bitumicznej. Powinna bez poważniejszych zabiegów remontowych wytrzymać 30-40 lat. Poza tym tego typu nawierzchnie są przyjaźniejsze dla kierowców zimą, a także po zmroku i w czasie opadów, ze względu na znacznie jaśniejszą barwę, uważają specjaliści.
Nowa droga S8 nie tylko pozwoliła skrócić czas przejazdu między Łodzią i Wrocławiem o połowę (z ponad 4 do dwóch godzin) ale także pośrednio ułatwiła przejazd z południa Czech i Niemiec do Warszawy.
Oddane odcinki drogi ekspresowej S8 to pierwsza tego typu trasa o nawierzchni betonowej. Oznacza to, że nowa droga będzie o wiele trwalsza, niż tradycyjna, wykonana w technologii bitumicznej. Powinna bez poważniejszych zabiegów remontowych wytrzymać 30-40 lat. Poza tym tego typu nawierzchnie są przyjaźniejsze dla kierowców zimą, a także po zmroku i w czasie opadów, ze względu na znacznie jaśniejszą barwę, uważają specjaliści.
Nowa droga S8 nie tylko pozwoliła skrócić czas przejazdu między Łodzią i Wrocławiem o połowę (z ponad 4 do dwóch godzin) ale także pośrednio ułatwiła przejazd z południa Czech i Niemiec do Warszawy.