• Facebook - conadrogach
W lutym nowy przetarg na S14 – Zachodnią Obwodnicę Łodzi
W październiku br. GDDKIA podpisała umowę z konsorcjum firm Budimex i Strabag na realizację jednego z dwóch odcinków drogi S14 - obwodnicy Łodzi. Niestety dla odcinka północnego przetarg zakończył się fiaskiem. Zdjęcia: GDDKIA

Realizacja Zachodniej Obwodnicy Łodzi idzie jak po grudzie. Drogowcy unieważnili przetarg na północny jej odcinek od węzła Teofilów do miejscowości Słowik., po tym jak z podpisania umów wycofali się wykonawcy. Teraz konieczne jest ogłoszenie nowego postępowania i czekanie na oferty od firm budowlanych, które zechcą podjąć się zadania.

Łódzki Oddział GDDKiA unieważnił postępowanie na II odcinek drogi ekspresowej S14. - W związku z faktem, że jedyni wykonawcy II odcinka drogi ekspresowej S14 (Łódź Teofilów - Słowik) nie dostarczyli we wskazanym czasie wymaganych dokumentów, zostali wykluczeni z postępowania przetargowego, co jednocześnie oznacza unieważnienie tegoż postępowania. Będzie ono prawomocne z dniem 30 listopada 2018 roku – poinformowała GDDKIA w komunikacie.

 

Procedura ogłoszenia kolejnego przetargu ma ruszyć zaraz, po przygotowaniu niezbędnych dokumentów. Drogowcy szacują, ze nastąpi to na początku lutego 2019 roku.

 

Przypominamy, że w październiku br. wruszyły prace dla odcinka południowego S14-ki od węzła Lublinek do węzła Teofilów. Jego wykonaniem zajmuje się konsorcjum firm Budimex i Strabag. Ponad 12 kilometrowy fragment ekspresówki nie spełni jednak swojej funkcji bez fragmentu obwodnicy prowadzącego na północ.

 

W sumie cała zachodnia obwodnica w ciągu drogi S14 ma liczyć około 28,5 km. Brakująca droga ekspresowa S14 pozwoli „domknąć” autostradowy „ring” wokół aglomeracji łódzkiej i uwolić miasta leżące po zachodniej stronie Łodzi od uciążliwego ruchu.

 

Mapa obwodnicy Łodzi, w tym zachodnia obwodnica w ciągu drogi S14

Mapa obwodnicy Łodzi, w tym zachodnia obwodnica w ciągu drogi S14

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Polak
2018-11-20 18:41
Ta droga jest potrzebna łodzianom, a nie jak sie wszystkim dookoła wmawia ze jest to centralny węzeł drogowy Polski. Nie jest. Ja korzystam z A2 S8 i A1, S14 jest potrzebne jak 2 dziura w D...e.
Wieslaw
2018-11-20 18:18
Przetarg w lutym, dobre sobie. 3 miesiące na przygotowanie dokumentów. To są kpiny. A potem znowu rok będzie trwał wykonawcy. Darujcie sobie tę drogę, są inne ważniejsze dla kraju
warszawiak
2018-11-20 12:57
Mam jeszcze jedno pytanie: dlaczego do jasnej cholery, nowy przetarg ma być ogłoszony dopiero w lutym, a nie już w grudniu???!!!???
dodziela
2018-11-20 12:40
Ciekawe jak ten temat się rozwinie i czy tym razem przetarg zostanie pozytywnie rozstrzygnięty na rozsądnych warunkach. Trzymam za to kciuki, bo czas ucieka!
dobrze
2018-11-20 10:25
a inna sprawa, że ta droga jest niepotrzebna, żaden ruch tranzytowy nie będzie z niej korzystał więc to taka ekspresowa droga lokalna. Taką drogę to sobie można budować ja już wszystkie miasta w Polsce będą miały obwodnice
warszawiak
2018-11-20 02:04
No cóż. Wypada mi tylko powtórzyć jeszcze raz swój komentarz do artykułu zamieszczonego na tym portalu 3 dni temu, 16.11.2018r. p.t. "Wykonawcy rezygnują z budowy S14 Zachodniej Obwodnicy Łodzi". Link: https://conadrogach.pl/informacje/wykonawcy-rezygnuja-z-budowy-s14-zachodniej-obwodnicy-lodzi.html A oto mój skopiowany komentarz: Kolejny "numer", jaki "wycięła" GDDKiA. Rezygnacja z podpisania kontraktu przez firmy staje się normą. Takie są skutki przeciągania w nieskończoność przez GDDKiA podpisywania umów. Firmy na ogół rezygnują już po wygaśnięciu ważności oferty i nawet nie tracą wadium. A TERAZ PYTANIE DO REDAKTORÓW PORTALU "CONADROGACH.PL":!!! Dlaczego do dzisiaj brak jest wiadomości o kompletnym blamażu GDDKiA na odcinku A1 Piotrków-Kamieńsk???!!!??? Tam również przetarg musiał zostać anulowany z powodu totalnej opieszałości GDDKiA. Wybrano w lipcu b.r. konsorcjum firm Mirbud/Kobylarnia. GDDKiA podawała najpierw, że umowa będzie podpisana do końca sierpnia b.r., potem, że do końca września b.r. Tymczasem 01.10.2018r. konsorcjum Mirbud/Kobylarnia zawiadomiło GDDKiA, że ich oferta straciła ważność 18 września b.r. i, że nie podpiszą umowy, która niby była zaplanowana na czwartego, czy piątego października b.r. Tylko, że te nieudaczniki z GDDKiA skrzętnie to wszystko ukrywały przed opinią publiczną. GDDKiA natomiast zaproponowała kontrakt kolejnemu konsorcjum Budimex/Strabag, które poprosiło o miesięczny czas do namysłu, a po kalkulacji, piątego listopada b.r. również zrezygnowało. Wobec braku ofert trzeba będzie rozpisać nowy przetarg. A NA TYM PORTALU O TYM WSZYSTKIM ANI SŁOWA!!!!!!!!!!! Od dawna twierdzę, że GDDKiA przez wiele lat wyprawiała różne numery, ale takich, jak ostatnio. to nie pamiętam. Już pisałem kiedyś, że całą tą hałastrę z zarządu GDDKiA należy rozpędzić na cztery wiatry, a jeśli chodzi o oddział łódzki przynajmniej, to za anulowane przetargi na A1 i na S14 natychmiastowo zwolnić wszystkich decydentów dyscyplinarnie bez prawa do żadnej odprawy oczywiście i bez prawa ponownego zatrudnienia w drogownictwie i w ogóle na kierowniczych stanowiskach przez najbliższe 10 lat co najmniej.
Virgo
2018-11-19 21:53
Chcieli oszczędzić, bo ponoć pierwotna wersja była za droga. Obcięli węzły, opóźnili przetargi. Teraz będą budować okrojoną wersję drożej, niż tą poprzednią z wszystkimi węzłami. Tak się kończy pisowskie cwaniactwo.
frant
2018-11-19 20:05
Mapka jest poprawna. Ale zasadniczym problemem jest zbudowanie na S14 wszystkich 5 zaplanowanych węzłów, których liczbę GDDKiA chce ograniczyć tylko do 2. Wtedy funkcjonalność, czyt. przepustowość, tej trasy spadnie conajmniej o 50%, ze szkodą dla całej łódzkiej aglomeracji. Ale Łódź i tak ma 4 okalające ją drogi szybkiego ruchu (A1, A2, S8 i S14)-więc niech nie narzeka.A jakdojdzie do budowy CPL/CPK będzie najlepiej skomunikowanym miastem w Polsce.
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: