Wakacje - sezon na remonty
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-07-22
Utrudnienia - realizacja inwestycji.
Ponad jedna trzecia sieci dróg krajowych wymaga różnego rodzaju remontów: od wzmocnień, poprzez wyrównania, po zabiegi powierzchniowe - podaje raport o stanie technicznym dróg krajowych. Najwięcej prac prowadzonych jest latem - stąd kierowcy muszą w tym czasie uzbroić się w cierpliwość.
Ponad jedną trzecią potrzeb remontowych stanowią zabiegi, które należy wykonać w pierwszej kolejności. Zajmują się tym wszystkie oddziały GDDKiA. Poprawia się właściwości przeciwpoślizgowe lub uszczelnia nawierzchnię jezdni. W zależności od potrzeb budowane są chodniki i zatoki autobusowe, poprawiane zjazdy, regulowane studzienki, wzmacniane pobocza. Poniżej prezentujemy wybrane remonty i utrudnienia na drogach krajowych.
DK28: Wahadłowo pod Wadowicami i w Rabie Niżnej
Przez najbliższe pięć miesięcy będą trwały prace remontowe na drodze krajowej nr 28 pomiędzy Wadowicami i Radoczą (małopolskie). Wyremontowana zostanie nawierzchnia, chodniki i zatoki autobusowe. Remontem objęte będą także zjazdy, pobocza gruntowe, krawężniki i obrzeża.Odtworzone zostaną rowy, oczyszczone i wyremontowane przepusty zarówno pod zjazdami jak i drogą główną. Podczas wykonywania robót wprowadzany będzie ruch wahadłowy.
Droga krajowa nr 28 remontowana jest także w Rabie Niżnej, na odcinku ponad 2,4 km. Stara nawierzchnia jest frezowana a w jej miejsce położona zostanie nowa. Trwa remont poboczy po prawej stronie (po lewej jest chodnik). Na czas trwania robót na tych odcinkach obowiązywał będzie ruch wahadłowy sterowany ręcznie.
„Pod ruchem" na DK36
W Wielkopolsce remonty startują na 7-kilometrowym odcinku drogi krajowej nr 36 między Załęczem - Rawiczem a Sarnową. Zostanie wyprofilowana nawierzchnia, będzie ułożona warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego, wymienione zostaną uszkodzone krawężniki, odtworzone oznakowanie poziome oraz przeprowadzona regulacja wysokościowa studzienek ściekowych i studni.Prace będą toczyły się „pod ruchem", sterowanym ręcznie, żeby maksymalnie usprawnić przejazd.
DK84: Remont mostu w Sanoku
W Sanoku rozpoczął się remont na moście przez rzekę Stróża Wielka w ciągu dk84. To droga prowadząca bezpośrednio w kierunku Bieszczad. Prace remontowe będą prowadzone „pod ruchem". Polegają na całkowitej wymianie wyposażenia, wykonaniu nadbetonu istniejącej płyty pomostu wraz z nowymi płytami przejściowymi, a następnie na wykonaniu nowych nawierzchni mineralno-asfaltowych na moście i dojazdach.Ruch pojazdów będzie odbywał się jednym pasem. W miarę postępu robót wprowadzany będzie także ruch wahadłowysterowany sygnalizacją świetlną.
DK74: Skrzyżowanie w Górnie w remocie
Odcinek drogi krajowej nr 74 w obrębie ruchliwego skrzyżowania w Górnie (woj. świętokrzyskie) zostanie gruntownie wyremontowany. Droga zyska nową nawierzchnię i oznakowanie poziome. Wyremontowane zostaną pobocza, chodniki, zatoki autobusowe. Na odcinku o długości około 0,5 km wymieniona zostanie nawierzchnia łącznie z warstwą podbudowy.
Skrzyżowanie drogi krajowej nr 74 w Górnie z drogą wojewódzką 752 do Bodzentyna jest wyjątkowo obciążone ruchem. Tak gruntowny remont, polegający między innymi na wzmocnieniu nawierzchni, przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa na tym odcinku.
Sprawny i bezpieczny przejazd remontowanym odcinkiem zapewni zmieniona organizacja ruchu w obrębie skrzyżowania. Na krótkim około 100-metrowym odcinku ruch odbywa się wahadłowo, północną połową jezdni w obu kierunkach, a sterowany jest sygnalizacją świetlną. Na pozostałym remontowanym odcinku ruch w obie strony odbywa się płynnie północną, poszerzoną na czas remontu stroną skrzyżowania. Organizacja ruchu będzie na bieżąco zmieniana w zależności od etapu prowadzonych robót przy frezowaniu i układaniu nowej nawierzchni.
DK28: Wahadłowo pod Wadowicami i w Rabie Niżnej
Przez najbliższe pięć miesięcy będą trwały prace remontowe na drodze krajowej nr 28 pomiędzy Wadowicami i Radoczą (małopolskie). Wyremontowana zostanie nawierzchnia, chodniki i zatoki autobusowe. Remontem objęte będą także zjazdy, pobocza gruntowe, krawężniki i obrzeża.Odtworzone zostaną rowy, oczyszczone i wyremontowane przepusty zarówno pod zjazdami jak i drogą główną. Podczas wykonywania robót wprowadzany będzie ruch wahadłowy.
Droga krajowa nr 28 remontowana jest także w Rabie Niżnej, na odcinku ponad 2,4 km. Stara nawierzchnia jest frezowana a w jej miejsce położona zostanie nowa. Trwa remont poboczy po prawej stronie (po lewej jest chodnik). Na czas trwania robót na tych odcinkach obowiązywał będzie ruch wahadłowy sterowany ręcznie.
„Pod ruchem" na DK36
W Wielkopolsce remonty startują na 7-kilometrowym odcinku drogi krajowej nr 36 między Załęczem - Rawiczem a Sarnową. Zostanie wyprofilowana nawierzchnia, będzie ułożona warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego, wymienione zostaną uszkodzone krawężniki, odtworzone oznakowanie poziome oraz przeprowadzona regulacja wysokościowa studzienek ściekowych i studni.Prace będą toczyły się „pod ruchem", sterowanym ręcznie, żeby maksymalnie usprawnić przejazd.
DK84: Remont mostu w Sanoku
W Sanoku rozpoczął się remont na moście przez rzekę Stróża Wielka w ciągu dk84. To droga prowadząca bezpośrednio w kierunku Bieszczad. Prace remontowe będą prowadzone „pod ruchem". Polegają na całkowitej wymianie wyposażenia, wykonaniu nadbetonu istniejącej płyty pomostu wraz z nowymi płytami przejściowymi, a następnie na wykonaniu nowych nawierzchni mineralno-asfaltowych na moście i dojazdach.Ruch pojazdów będzie odbywał się jednym pasem. W miarę postępu robót wprowadzany będzie także ruch wahadłowysterowany sygnalizacją świetlną.
DK74: Skrzyżowanie w Górnie w remocie
Odcinek drogi krajowej nr 74 w obrębie ruchliwego skrzyżowania w Górnie (woj. świętokrzyskie) zostanie gruntownie wyremontowany. Droga zyska nową nawierzchnię i oznakowanie poziome. Wyremontowane zostaną pobocza, chodniki, zatoki autobusowe. Na odcinku o długości około 0,5 km wymieniona zostanie nawierzchnia łącznie z warstwą podbudowy.
Skrzyżowanie drogi krajowej nr 74 w Górnie z drogą wojewódzką 752 do Bodzentyna jest wyjątkowo obciążone ruchem. Tak gruntowny remont, polegający między innymi na wzmocnieniu nawierzchni, przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa na tym odcinku.
Sprawny i bezpieczny przejazd remontowanym odcinkiem zapewni zmieniona organizacja ruchu w obrębie skrzyżowania. Na krótkim około 100-metrowym odcinku ruch odbywa się wahadłowo, północną połową jezdni w obu kierunkach, a sterowany jest sygnalizacją świetlną. Na pozostałym remontowanym odcinku ruch w obie strony odbywa się płynnie północną, poszerzoną na czas remontu stroną skrzyżowania. Organizacja ruchu będzie na bieżąco zmieniana w zależności od etapu prowadzonych robót przy frezowaniu i układaniu nowej nawierzchni.