1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Wykonawcy mogą składać oferty na budowę obwodnicy Szczuczyna i S61 Suwałki - Budzisko

Wykonawcy mogą składać oferty na budowę obwodnicy Szczuczyna i S61 Suwałki - Budzisko

  1. A.K.
  2. conadrogach.pl, GDDKiA
  3. 2016-10-26
Wykonawcy mogą składać oferty na budowę obwodnicy Szczuczyna i S61 Suwałki - Budzisko
Zapadła decyzja w sprawie II etapu przetargu na projekt i budowę dwóch odcinków S61. Pierwszym z nich jest druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna, drugim - odcinek trasy od końca realizowanej obecnie obwodnicy Suwałk do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Zdjęcia: GDDKiA, Łukasz Jóźwiak
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad już w najbliższych dniach planuje zaprosić wykonawców do składania ofert na drugą jezdnię obwodnicy Szczuczyna. W kolejnych tygodniach planowane jest zaproszenie wykonawców na odcinek trasy od końca realizowanej obecnie obwodnicy Suwałk do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Odcinki są częścią drogi ekspresowej S61 w ciągu międzynarodowej trasy via Baltica.

Obwodnica Szczuczyna w ciągu drogi S61

Druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna w ciągu powstającej drogi ekspresowej S61 realizowana będzie w systemie „Projektuj i Buduj”. Przetarg (I etap) ogłoszony został 15 kwietnia br. Zadanie obejmuje zaprojektowanie, a następnie budowę drugiej jezdni (lewej) o nawierzchni z betonu cementowego, o łącznej długości ok. 6,5 km (z wyłączeniem węzła Szczuczyn), wraz z koniecznym poszerzeniem jezdni prawej o pas awaryjny funkcjonującej już obwodnicy Szczuczyna. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na przełomie II i III kwartału 2018 r. Szacunkowy koszt całkowity – ponad 120 mln. zł.

S61 Suwałki - Budzisko

Droga ekspresowa S61, odcinek od końca obwodnicy Suwałk do Budziska, realizowana będzie w systemie „Projektuj i Buduj”. Przetarg (I etap), ogłoszony 15 kwietnia br., ma za zadanie wyłonienie wykonawcy, który zaprojektuje, uzyska ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej), a następnie wybuduje dwujezdniową drogę ekspresową o nawierzchni z betonu cementowego o łącznej długości ok. 24 km. W ramach inwestycji wybudowane zostaną dwa węzły drogowe, przebudowana istniejąca sieć dróg w zakresie kolizji z planowaną drogą ekspresową. Przewidziane są także urządzenia ochrony środowiska oraz wygrodzenie całej drogi. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w II półroczu 2018 r., a zakończenie w IV kwartale 2020 r. Szacunkowy łączny koszt całkowity inwestycji to ok. 1 mld zł. Rzeczywisty koszt budowy poszczególnych odcinków będzie znany po rozstrzygnięciu przetargów.

Mapy przebiegu odcinków drogi ekspresowej S61

Obwodnica Suwałk w realizacji

W realizacji jest już obwodnica Suwałk (S61) o długości 12,8 km. Zadanie, prowadzone w systemie „Projektuj i Buduj”, jest obecnie na etapie uzyskiwania decyzji ZRID – wykonawca złożył wniosek 28 lipca br. Wartość kontraktu budowlanego to 299 mln zł. Oddanie do użytku tej trasy planowane jest na przełomie I i II kwartału 2019 r.

Droga ekspresowa S61 docelowo będzie liczyć około 235 km. Odbijając od drogi ekspresowej S8 w miejscowości Ostrów Mazowiecka poprowadzi do granicy z Litwą w Budzisku przez Łomżę, Ełk i Suwałki, biegnąc przez województwo mazowieckie, podlaskie i częściowo warmińsko-mazurskie. Jest częścią międzynarodowej europejskiej drogi E67 i trasy Via Baltica, łączącej Finlandię, Estonię, Łotwę i Litwę przez Polskę z Europą Centralną i Zachodnią.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S61 Jak dojadę - Suwałki