Za kilka dni znikną utrudnienia na S1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2024-06-20
Jeszcze w czerwcu drogowcy planują udostępnić kierowcom rozbudowany odcinek drogi ekspresowej S1 pomiędzy Podwarpiem a Dąbrową Górniczą. Prace obejmujące projekt i przebudowę 7-kilometrowego odcinka trwają od września 2020 roku.
Roboty budowlane na obiektach nad przyszłą drogą S1 oraz prace drogowe i instalacyjne rozpoczęły się w lipcu 2021 r. na podstawie uzyskanej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Obecnie główna część inwestycji dobiega końca, wykonawca prowadzi roboty wykończeniowe i porządkowe. Zakończono niemal wszystkie prace drogowe i mostowe. Dla dużej części obiektów inżynierskich uzyskano już decyzje pozwolenia na użytkowanie, umożliwiające dopuszczenie do ruchu.
W wakacje otwarcie nowych odcinków A2, S1, S3, S7 i S16
Zdjęcia: GDDKIA
Jak zapowiada katowicki oddział GDDKIA, za kilka dni znikną praktycznie wszystkie utrudnienia. Ograniczenie ruchu na jezdniach głównych pozostanie jedynie na węźle drogowym Dąbrowa Górnicza Pogoria w obrębie budowanego nowego wiaduktu. To dodatkowe zadanie na które drogowcy zawarli aneks z wykonawcą w styczniu br. obejmujące wyburzenie starego wiaduktu nad DK1 w ciągu DW796 (ul. Armii Krajowej), a w jego miejsce realizację nowego, dostosowanego do parametrów drogi ekspresowej S1.
- Inwestycja ma zostać zrealizowana do 24 czerwca 2024 r., za wyjątkiem węzła Dąbrowa Górnicza Pogoria, który zostanie oddany do użytkowania wraz z nowo wybudowanym wiaduktem do 31 grudnia 2024 r. – informuje GDDKIA oddział w Katowicach.
Nowy wiadukt nad S1 na węźle Pogoria, zaprojektowano jako dwuprzęsłowy o konstrukcji z belek prefabrykowanych typu T, zespolonych płytą betonową wykonaną na budowie. Rozpiętości przęseł w osi konstrukcji wynoszą 21,5 i 22 m. Przekrój poprzeczny ustroju nośnego będzie składał się z 14 belek prefabrykowanych. Wiadukt zostanie dostosowany do obowiązujących parametrów bezpieczeństwa – w szczególności zapewniania odpowiedniej widoczności na drodze DW796. Zapewnienie tych parametrów wymusiło podniesienie rzędnych drogi wojewódzkiej, a co za tym idzie konieczność dostosowania istniejących obustronnych dojazdów do obiektu. Temu zakresowi towarzyszyć będzie przebudowa oświetlenia oraz kanalizacji w rejonie obiektu. Zakończenie budowy obiektu i dopuszczenie go do ruchu wraz z uruchomieniem przebudowanego węzła Pogoria planowane jest do końca 2024 r.
Prace na węźle Pogoria potrwają do końca tego roku
Zdjęcia: GDDKIA