1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Za rok koncepcja programowa dla S7 – północnej wylotówki z Warszawy

Za rok koncepcja programowa dla S7 – północnej wylotówki z Warszawy

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-09-19
Za rok koncepcja programowa dla S7 – północnej wylotówki z Warszawy
18 września zawarto umowę na wykonanie elementów koncepcji programowej dla budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Kiełpin (DK7) - Trasa Armii Krajowej w Warszawie (S8). Zdjęcia: GDDKIA
Jest umowa na opracowanie koncepcji programowej dla odcinka drogi ekspresowej S7 Kiełpin - Warszawa. Wykonawca dokumentacji ma 12 miesięcy na jej wykonanie. Odcinek S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Miejscami trasa pobiegnie w tunelach, a łączny koszt jej realizacji to 1,9 mld zł.

Rusza projektowanie północnego wylotu z Warszawy - drogi ekspresowej S7 Kiełpin – S8 Trasa Armii Krajowej w Warszawie. Wykonawcą dokumentacji jest firma Value Engineering Sp. z o.o. z Warszawy, która zrealizuje umowę za ok. 4,1 mln zł do września 2020 r.

Harmonogram realizacji S7 Kiełpin - Warszawa:

  • IV kwartał 2012 r. - podpisanie umowy na opracowanie STEŚ
  • II kwartał 2018 r. – wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach
  • III kwartał 2019 r. – podpisanie umowy na wykonanie Koncepcji Programowej
  • IV kwartał 2020 r. - ogłoszenie przetargu w systemie ,,Projektuj i buduj”
  • III kwartał 2021 r. - podpisanie umowy z wykonawcą
  • 2022 r. - 2025 r. - realizacja robót budowlanych.

Szacunkowy łączny koszt inwestycji (dokumentacja, wykup gruntów, budowa) wynosi ok. 1,9 mld zł.

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa (S8) - Kiełpin

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa (S8) - Kiełpin. Mapa: GDDKIA

Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, ułatwiający dojazd do stolicy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Chomiczówka) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie za węzłem Kolejowa droga odbiega w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie projektowana jest w nasypie. Dalej droga biegnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzłów Wólka Węglowa i Janickiego. Dalej, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa schodzi do tunelu o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m, a następnie wznosi się ponad teren nad drogą S8.

Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego, Generała Maczka, NS (połączenie z Trasą Armii Krajowej - S8).

Zielone światło dla budowy mazowieckich odcinków drogi ekspresowej S7

Przypominamy, ze dla sąsiedniego odcinka odcinka S7 Czosnów - Kiełpin dobiega końca opracowywanie Koncepcji Programowej (wykonawca Promost Consulting, termin odbioru: listopad 2019 r.). Realizacja tego fragmentu w systemie „Projektuj i buduj” planowana jest na lata 2020-2024, natomiast łączny koszt inwestycji to ok. 485 mln zł.​

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Warszawa