Za rok koncepcja programowa dla S7 – północnej wylotówki z Warszawy
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-09-19
Rusza projektowanie północnego wylotu z Warszawy - drogi ekspresowej S7 Kiełpin – S8 Trasa Armii Krajowej w Warszawie. Wykonawcą dokumentacji jest firma Value Engineering Sp. z o.o. z Warszawy, która zrealizuje umowę za ok. 4,1 mln zł do września 2020 r.
Harmonogram realizacji S7 Kiełpin - Warszawa:
- IV kwartał 2012 r. - podpisanie umowy na opracowanie STEŚ
- II kwartał 2018 r. – wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach
- III kwartał 2019 r. – podpisanie umowy na wykonanie Koncepcji Programowej
- IV kwartał 2020 r. - ogłoszenie przetargu w systemie ,,Projektuj i buduj”
- III kwartał 2021 r. - podpisanie umowy z wykonawcą
- 2022 r. - 2025 r. - realizacja robót budowlanych.
Szacunkowy łączny koszt inwestycji (dokumentacja, wykup gruntów, budowa) wynosi ok. 1,9 mld zł.
Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa (S8) - Kiełpin. Mapa: GDDKIA
Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, ułatwiający dojazd do stolicy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Chomiczówka) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie za węzłem Kolejowa droga odbiega w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie projektowana jest w nasypie. Dalej droga biegnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzłów Wólka Węglowa i Janickiego. Dalej, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa schodzi do tunelu o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m, a następnie wznosi się ponad teren nad drogą S8.
Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego, Generała Maczka, NS (połączenie z Trasą Armii Krajowej - S8).
Zielone światło dla budowy mazowieckich odcinków drogi ekspresowej S7
Przypominamy, ze dla sąsiedniego odcinka odcinka S7 Czosnów - Kiełpin dobiega końca opracowywanie Koncepcji Programowej (wykonawca Promost Consulting, termin odbioru: listopad 2019 r.). Realizacja tego fragmentu w systemie „Projektuj i buduj” planowana jest na lata 2020-2024, natomiast łączny koszt inwestycji to ok. 485 mln zł.