Zakopianka: Koniec gigantycznych korków w Poroninie
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2017-09-19
Nowy węzeł drogowy na Zakopiance ma usprawnić problematyczny przejazd w kierunku stolicy Tatr, Białki Tatrzańskiej i Morskiego Oka. Tradycyjne skrzyżowanie DK47 z DW961 zastąpi bezkolizyjny węzeł, a droga wojewódzka zostanie poprowadzona tunelem pod linią kolejową (nr 99) oraz drogą krajową (DK 47). Ponadto nad drogą wojewódzką zostaną poprowadzone dwa wiadukty - drogowy i kolejowy. Na udogodnienia mogą liczyć także piesi, dla których powstaną nowe chodniki, kładka nad drogą wojewódzką 961 oraz przejście podziemne z wygodną pochylnią pod drogą krajową 47 i linią kolejową. W miejscu skrzyżowania zakopianki z drogą powiatową nr 1651 powstanie rondo. Projekt węzła zakłada także budowę nowych mostów - na Białym Dunajcu i nad potokiem Poroniec. Przebudowane zostanie skrzyżowanie zakopianki z ul. Kasprowicza.
Budowa węzła w Poroninie rozpoczęła się 16 listopada 2016 r. W połowie lipca br. wprowadzono ruch wahadłowy, tak by wykonawca mógł zrealizować niezbędne prace tj. poszerzyć drogę, zbudować dodatkowy pas ruchu i lewoskręt w kierunku ul. Kasprowicza w Poroninie. Całkowite oddanie węzła planowane jest w sierpniu 2018 roku. Koszt realizacji zadania wynosi prawie 50 mln zł. Wykonawcą węzła jest konsorcjum firm Banimex i Eurovia.
Przypomnijmy, prace budowlane prowadzone są również dla odcinka ekspresowej Zakopianki na trasie S7 Lubień – Rabka. Oprócz budowy nowej drogi, trwa budowa tunelu przez masyw Luboń Mały. Prowadzone inwestycje mają upłynnić ruch na trasie Kraków-Zakopane, gdzie w sezonie turystycznym tworzą się gigantyczne korki.