Zakopianka w budowie
- conadrogach.pl
- MIB
- 2018-01-10
W ramach budowy drogi ekspresowej S7 Lubień – Rabka Zdrój powstaje m.in tunel pod Luboniem Małym o długości 2 km, 10 wiaduktów, 3 estakady oraz most na rzece Lubieńce. Zakres prac obejmie budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości 17,5 km, budowę dwóch węzłów dwupoziomowych (Skomielna Biała i Zabornia) i dróg lokalnych.
S7 Lubień – Rabka-Zdrój została podzielna na trzy odcinki realizacyjne:
- Lubień – Naprawa o długości 7,6 km, oddanie do użytku planowane w październiku 2018 r.,
Budowa Zakopianki na odcinku I Lubień - Naprawa. Zdjęcia: GDDKIA - Naprawa – Skomielna Biała (odcinek tunelowy) o dł. 3,6 km, oddanie do użytku planowane w grudniu 2020 r.,
Budowa Zakopinaki na odcinku II Naprawa - Skomielna Biała. Zdjęcia: GDDKIA
- Skomielna Biała – Rabka-Zdrój o długości 6,1 km., oddanie do użytku planowane w czerwcu 2019 r.
Budowa Zakopianki na odcinku Skomielna Biała - Rabka Zdrój. Zdjęcia: GDDKIA
Przebudowy doczeka się Zakopianka na odcinku Rabka Zdrój - Nowy Targ
Przebudowany zostanie także kolejny odcinek Zakopianki. W listopadzie 2017 r. został ogłoszony przetarg na projekt i budowę dwujezdniowej drogi o długości 16,1 km od Rabki do Nowego Targu. Podpisanie umowy z wykonawcą jest planowane II kw. 2018 r., a zakończenie prac z końcem 2022 r. Inwestycja będzie finansowana z budżetu państwa, szacunkowy koszt jej realizacji to ok. 1 mld zł.
Na terenie województwa małopolskiego w eksploatacji są ponad 22 km drogi ekspresowej S7, 55 km jest w trakcie procedury przetargowej, a blisko 17 km w realizacji.