1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Zniknie wąskie gardło na Zakopiance. Budowa węzła w Poroninie ruszyła!

Zniknie wąskie gardło na Zakopiance. Budowa węzła w Poroninie ruszyła!

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2016-11-18
Zniknie wąskie gardło na Zakopiance. Budowa węzła w Poroninie ruszyła!
Symbolicznym wbiciem łopat rozpoczęła się budowa węzła w Poroninie 16 listopada 2016 r. Zastąpi on dotychczasowe skrzyżowanie drogi krajowej nr 47 z drogą wojewódzką nr 961. Ukończenie budowy węzła planowane jest w sierpniu 2018 roku. Zdjęcia: UG Poronin
W sierpniu 2018 roku kierowcy pojadą nowym węzłem drogowym na Zakopiance w Poroninie. Zamiast korkującego się wiecznie skrzyżowania na połączeniu drogi krajowej nr 47 z wojewódzką nr 961 powstanie węzeł z czterowlotowym rondem i nowymi mostami przez Dunajec i Poroniec. 16 listopada uroczyście rozpoczęto prace budowlane, które wyniosą prawie 50 mln zł.

Budowa ronda tatrzańskiego na DK47 to inwestycja kluczowa dla całego Podhala, o którą od lat zabiegały władze Małopolski. To też dobra wiadomość dla kierowców, którzy odwiedzając stolice Tatr muszą stać w korkach. Inwestycja została zaplanowana tak, aby nie tylko usprawnić problematyczny przejazd w kierunku stolicy Tatr, Białki Tatrzańskiej i Morskiego Oka, ale także zwiększyć bezpieczeństwo kierowców i pieszych.

Budowa węzła Poronin ruszyła. W 2018 r. kierowcy pojada nowym rondem na Zakopiance

Uroczyste wbicie łopaty 16 listoapada 2016 r. Fot.: GDDKIA

 

Jednak aby pierwsi kierowcy mogli przejechać przez nowy węzeł w sierpniu 2018 roku, już teraz rozpoczęto wstępne prace poprzedzające budowę inwestycji. Kierowcy nie muszą się obawiać większych utrudnień w ruchu – będzie się odbywał po tymczasowej drodze i mostach objazdowych. Szczegółowy harmonogram prac i ewentualnych objazdów związanych z kolejnymi etapami inwestycji poznamy pod koniec listopada.

Inwestycja ta jest wspólnym przedsięwzięciem zarządców dróg krajowych, dróg wojewódzkich i samorządów, gdzie inwestorem jest Województwo Małopolskie, a roboty budowlane finansuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Projekty inwestycji sfinansowały samorządy : Gmina Poronin, Starostwo Powiatowe w Zakopanem i Województwo Małopolskie.

Zakopianka: Węzeł na DK47 i DW961 w Poroninie

Inwestycja będzie kosztować prawie 50 mln zł. Nowy węzeł zastąpi dotychczasowe skrzyżowanie drogi krajowej nr 47 z drogą wojewódzką nr 961, a droga wojewódzka zostanie poprowadzona tunelem pod linią kolejową (nr 99) oraz drogą krajową (DK47). Ponadto nad drogą wojewódzką zostaną poprowadzone dwa wiadukty - drogowy i kolejowy. Na udogodnienia mogą liczyć także piesi, dla których powstaną nowe chodniki, kładka nad drogą wojewódzką 961 oraz przejście podziemne z wygodną pochylnią pod drogą krajową 47 i linią kolejową. W miejscu skrzyżowania zakopianki z drogą powiatową nr 1651 powstanie rondo. Projekt węzła zakłada także budowę nowych mostów - na Białym Dunajcu i nad potokiem Poroniec. Stare mosty zostaną rozebrane. Na czas budowy nowych mostów powstaną mosty tymczasowe, na które zostanie przełożony ruch pojazdów. Przebudowy doczeka się też skrzyżowanie Zakopianki z ul. Kasprowicza.

Budowa potrwa 22 miesiące, a zrealizuje ją konsorcjum firm : Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o. z Będzina i EUROVIA POLSKA S.A.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 47 Utrudnienia na drodze 961 Jak dojadę - Poronin Jak dojadę - Zakopane