Autostrada A4 Jarosław - Przemyśl (Radymno)
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-05-12

zdjęcia


Autostrada A4 od węzła Jarosław Wschód (okolice Pawłosiowa) do węzła Przemyśl (Radymno). Zdjęcia A4: GDDKiA


Odcinek autostrady A4 z Jarosławia do Przemyśla (Radymno) realizowany był w systemie zaprojektuj i zbuduj. Zdjęcia A4: GDDKiA


Za zaprojektowanie i wykonanie ponad 25-kilometrowego odcinka autostrady A4 z Jarosławia (węzeł Jarosław Zachód) do Radymna (węzeł Przemyśl) odpowiedzialny był Budimex. Zdjęcia A4: GDDKiA


Pracy nad autostradą A4 Jarosław - Radymno towarzyszyła również budowa trzynastu wiaduktów autostradowych, dziesięciu wiaduktów drogowych, dwóch węzłów, przejazdów z drogami poprzecznymi i obiektów inżynierskich w ciągu i nad autostradą. Przebudowano również istniejące drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne. Zdjęcia A4: GDDKiA


Całkowita powierzchnia autostrady A4 z Jarosławia (węzeł Jarosław Zachód) do Radymna (węzeł Przemyśl) wyniosła 427 ha. Zdjęcia A4: GDDKiA


Zakres inwestycji obejmował wykonanie 25,655 km autostrady A4 o przekroju poprzecznym 2x2 pasy ruchu wraz z pasem awaryjnym 2x3, 56 dróg dojazdowych o łącznej długości 38 km, a także dwa dwupoziomowe węzły drogowe: węzeł Jarosław Wschód z drogą wojewódzką nr 880 oraz węzeł Przemyśl z drogą krajową nr 77 (poprzednio węzeł Radymno). Wykonano również dwie stacje poboru opłat na węzłach SPO Pawłosiów i SPO Radymno, oraz cztery miejsca obsługi podróżnych: MOP I Zamiechów, MOP I Kaszyce, MOP II Cieszacin oraz MOP III Pawłosiów. Zdjęcia A4: GDDKiA


Wyjątkowym obiektem na odcinku autostrady A4 Jarosław - Przemyśl jest WA/M/PZ-31, który spełnia jednocześnie 3 funkcje: mostu nad ciekiem Rada, wiaduktu nad drogą dojazdową, wiaduktu nad pasem (10x15 m) umożliwiającym migrację dzikich zwierząt. Jest to obiekt o długości 206 metrów składający się z dwóch rozdzielonych obiektów o konstrukcji ustroju niosącego wykonanego z betonu sprężonego typu płytowo-belkowego pod każdą jezdnię autostrady. Wyjątkowość tego obiektu wynika z rozpiętości środkowego przęsła , która wynosi 80m, co jest wyjątkowym osiągnięciem dla tego typu konstrukcji ustroju niosącego. Zdjęcia A4: GDDKiA


Realizacja robót budowlanych wykonywanych w ramach projektu pod nazwą "Zaprojektowanie i wykonanie autostrady A4 Rzeszów – Korczowa na odcinku Jarosław Węzeł Wierzbna – Radymno (z węzłem) o długości ok. 25 km" zakończyła się w dniu 25.06.2013 r. Podczas realizacji inwestycji sporządzono ogółem 4 000 operatów geodezyjnych, które było sporządzane średnio w ilościach 300 – 400 operatów w miesiącu. Zdjęcia A4: GDDKiA


Budowa autostrady A4 z Jarosławia do Przemyśla rozpoczęła się jesienią 2009 roku. Zdjęcia A4: GDDKiA


Teren budowy autostrady A4 na Podkarpaciu okazał się bardzo atrakcyjnym miejscem dla archeologów. Wykopaliska były prowadzone na 30 proc. powierzchni pasa przyszłej autostrady i zaowocowały odkryciami o nieocenionej wartości historycznej na skalę europejską. W niektórych miejscach archeolodzy pracowali nawet pięć miesięcy. Zdjęcia A4: GDDKiA


Realizacja autostrady A4 na Podkarpaciu współfinansowana byłą przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zdjęcia A4: GDDKiA