II część obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego w ciągu S11 oddana do ruchu
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-07-12

zdjęcia


Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego w ciągu drogi ekspresowej S11 (osiedle Pruślin). Zdjęcia: GDDKIA


Budowa obwodnicy Ostrowa Wlkp. rozpoczęła się pod koniec 2014 roku. Koszt robót to prawie 285 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wynosi 174 mln zł.Zdjęcia: GDDKIA


W ramach inwestycji powstało 13 km dwujezdniowej drogi ekspresowej, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Powstały węzły Ostrów i Ostrów Wielkopolski Południe, 15 obiektów inżynierskich. Zmodernizowano także 1,4 km fragment drogi krajowej nr 25 stanowiący wyjazd ul. Kaliską w stronę Kalisza. Zdjęcia: GDDKIA


Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego w ciągu drogi ekspresowej S11. Węzeł Ostrów Wielkopolski. Zdjęcia: GDDKIA


Wykonawcą robót było konsorcjum firm Mota-Engil Central Europe S.A. i Mota-Engil Engenharia, a koszt inwestycji wyniósł prawie 285 mln złotych. Zdjęcia: GDDKIA


Budowę obwodnicy Ostrowa Wlkp. poprzedziły gruntowne badania archeologiczne, które ujawniły m.in. liczne ślady z okresu początków Państwa Polskiego. Zdjęcia: GDDKIA


Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego w ciągu drogi ekspresowej S11. Węzeł Ostrów Wielkopolski Południe. Zdjęcia: GDDKIA


Rondo Strugi w ciągu obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego (droga ekspresowa S11). Zdjęcia: GDDKIA


II część obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego w ciągu drogi S11. Zdjęcia: GDDKIA


Obwodnica budowana była w dwóch etapach. W 2009 r. ukończona została budowa pierwszego odcinka o długości 6,2 km. Na rozpoczęcie budowy drugiego mieszkańcy czekali 5 lat, umowę na jego realizację podpisano 10 października 2014 r. Zdjęcia: GDDKIA


Oddany do użytku ponad 13 km odcinek drogi ekspresowej S11 pozwala na całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta. Zdjęcia: GDDKIA


Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego w ciągu drogi ekspresowej S11 (osiedle Pruślin). Zdjęcia: GDDKIA