Z wizytą na budowie drogi ekspresowej S1 Przybędza-Milówka
- Michał Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-03-28

zdjęcia


Odcinek S1 między Przybędzą i Milówką będzie miał łącznie 8,5 km długości. Zdjęcie: GDDKIA


Budowa S1 rozpoczęła się w z końcem października 2019 roku i ma zakończyć się terminowo w sierpniu 2023 roku. Wykonawcą jest konsorcjum Mirbud SA, Kobylarnia SA, Zrzeszenie Budowlane Interbudmontaż. Zdjęcie: GDDKIA


Patrząc od północy, droga zaczyna się w Przybędzy, na węźle Przybędza, który zostanie przebudowany. Tu zaplanowano zjazd na drogę krajową nr 1 oraz do miejscowości Przybędza i Węgierska Górka. Na zdjęciu przebudowa węzła Przybędza. Zdjęcie: GDDKIA


Od węzła Przybędza do pierwszego tunelu przebiegającego pod masywem góry Barania droga będzie miała przekrój jednojezdniowy, po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Na tym fragmencie powstanie długa na niemal 950 m estakada - najdłuższa na całym budowanym odcinku S1. Tuż przed tunelem droga poszerzy się do dwóch jezdni z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Na zdjęciu budowa pierwszej estakady. Zdjęcie: GDDKIA


Tunel pod Baranią będzie składał się z dwóch osobnych tuneli, w każdym poprowadzona zostanie droga z dwoma pasami ruchu. Tunel zachodni będzie miał 834 m, a wschodni 807 m długości. Zdjęcie: GDDKIA


Trwa drążenie tuneli pod Baranią Górą. Zdjęcie: GDDKIA


Za tunelami pod masywem Baraniej zaprojektowano dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu. Tu powstaną 3 estakady o długości 181m, 141m oraz 102 m. Na zdjęciach budowa estakad i wyjazd z tunelu. Zdjęcie: GDDKIA


Drugi tunel będzie przebiegał pod górą Białożyński Groń. Będzie skonstruowany również z dwóch osobnych tuneli z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Zachodni tunel będzie miał dokładnie 1 km długości, wschodni będzie o 9 m krótszy. Zdjęcie: GDDKIA


Trwa drążenie tuneli w masywie góry Białożyński Groń. Zdjęcie: GDDKIA


Za tunelem trasa wróci do przekroju jednojezdniowego. Na tym fragmencie zaplanowano jeszcze jedną estakadę o długości 222 m. Zdjęcie: GDDKIA


Budowany odcinek kończy się na węźle Milówka. W ramach realizowanego kontraktu węzeł zostanie przebudowany. Tak jak obecnie, będzie umożliwiał zjazd na drogę krajową nr 1 oraz do miejscowości Milówka. Od Milówki do przejścia granicznego w Zwardoniu trasa ekspresowa S1 jest już w użytkowaniu. Podobnie odcinki od Przybędzy przez Żywiec do Bielska-Białej. Na zdjęciu przebudowa węzła Milówka. Zdjęcie: GDDKIA