Kolejka chętnych do budowy S7 Lubień - Rabka
- conadrogach.pl
- 2015-02-18
Odcinek S7 Lubień – Naprawa, o długości 7,6 km chce budować 25 firm i konsorcjów z Polski i innych krajów Europy, natomiast odcinek S7 odcinku Skomielna Biała – Chabówka 23 firmy, przy czy w tych liczbach jest 23 konsorcja, które złożyły wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargach ograniczonych na budowę obydwu odcinków. Tylko dwie firmy chcą budować jeden odcinek S7 Lubień – Naprawa.
Na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa oprócz dwujezdniowej drogi klasy S, wybudować trzeba m.in. dwa MOP-Y : „Lubień” i „Krzeczów” i 10 obiektów inżynierskich i 6 małych mostków na potoku Krzywańskim.
Na 6,1 km odcinku S7 Skomielna Biała – Chabówka oprócz dwujezdniowej drogi wybudować trzeba m.in. dwa węzły drogowe „ Skomielna Biała” i „Zabornia”, Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, 17 obiektów inżynierskich ( wiadukty, estakady ), w tym najdłuższy, liczący 992 metry, oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle „Skomielna”.
Z kolei firmy zainteresowane budową odcinka S7 Naprawa – Skomielna, z tunelem, mają czas na składanie wniosków do 5 marca 2015 r.
Nowa droga ekspresowa S7 będzie bardzo różnorodna i malownicza. Wyjątkowość trasy S7 na odcinku Lubień – Rabka podyktowana została przez przyrodę. Inżynierowie, by dostosować się do warunków terenowych aż połowę trasy głównej czyli 8 km zaprojektowali po wiaduktach, estakadach i mostach oraz w tunelu. Dwukomorowy tunel o długości 2,058 km pod Małym Luboniem, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą z wyposażeniem drążony będzie w niejednorodnych skałach fliszu karpackiego, poprzecinanych uskokami. W najwyższym punkcie od dna tunelu do wierzchołka góry będzie 107 m.