S7: W 2018 roku powstanie ekspresowa obwodnica Radomia
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-02-02
Obwodnica Radomia w ciągu drogi ekspresowej S7, mat. GDDKiA
Nadal trwa przetarg na kontynuację projektowania i budowę zachodniej obwodnicy Radomia w ciągu drogi ekspresowej S7. Jak wszystko pójdzie zgodnie z planem to prace powinny zakończyć się w połowie 2018 roku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że do składania ofert zostało zaproszonych 14 firmy i konsorcjów. Ostatecznie wpłynęło 7 ofert. Najtańsza opiewa na ok. 729 mln zł, a najdroższa na ok. 977 mln zł. GDDKiA zamierza przeznaczyć na realizację zadania ok. 834,5 mln zł.
- Inwestycja będzie realizowana w trybie Projektuj i Buduj, w którym wykonawca optymalizuje rozwiązania w otrzymanej dokumentacji projektowej, proponuje technologię budowy, co ma wpływ na oferowaną cenę. W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty będziemy weryfikować, poprawność złożonych ofert w stosunku do wymagań postawionych w postępowaniu. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę brana jest cena, termin wykonania oraz okres gwarancji. Oznacza to, że przyszły wykonawca będzie mógł zaproponować zrealizowanie zamówienia w okresie krótszym niż wymagane 33 miesiące, jednak nie krótszym niż 30 miesięcy. Do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych. Kolejnym etapem jest kontrola prezesa Urzędu Zamówień Publicznych a ostatnim - podpisanie umowy z wyłonionym wykonawcą - informuje GDDKiA.
Inwestycja zakłada powstanie 24,6 km obwodnicy Radomia na parametrach trasy ekspresowej. Droga S7 na tym odcinku będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu wraz z pasem awaryjnym. Równolegle wzdłuż trasy zbudowane zostaną drogi dojazdowe zapewniające komunikację ruchu lokalnego. Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy tylko w węzłach: Radom Północ, Radom Zachód, Wolanów i Radom Południe. Powstaną także chodniki, ścieżki rowerowe, urządzenia ochrony środowiska (takie jak np. zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, system odprowadzania wód opadowych, zieleń) oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Inwestycja będzie realizowana w trybie Projektuj i Buduj, w którym wykonawca optymalizuje rozwiązania w otrzymanej dokumentacji projektowej, proponuje technologię budowy, co ma wpływ na oferowaną cenę. W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty będziemy weryfikować, poprawność złożonych ofert w stosunku do wymagań postawionych w postępowaniu. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę brana jest cena, termin wykonania oraz okres gwarancji. Oznacza to, że przyszły wykonawca będzie mógł zaproponować zrealizowanie zamówienia w okresie krótszym niż wymagane 33 miesiące, jednak nie krótszym niż 30 miesięcy. Do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych. Kolejnym etapem jest kontrola prezesa Urzędu Zamówień Publicznych a ostatnim - podpisanie umowy z wyłonionym wykonawcą - informuje GDDKiA.
Inwestycja zakłada powstanie 24,6 km obwodnicy Radomia na parametrach trasy ekspresowej. Droga S7 na tym odcinku będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu wraz z pasem awaryjnym. Równolegle wzdłuż trasy zbudowane zostaną drogi dojazdowe zapewniające komunikację ruchu lokalnego. Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy tylko w węzłach: Radom Północ, Radom Zachód, Wolanów i Radom Południe. Powstaną także chodniki, ścieżki rowerowe, urządzenia ochrony środowiska (takie jak np. zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, system odprowadzania wód opadowych, zieleń) oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.