Budowa S1 Mysłowice - Bielsko-Biała przypieczętowana
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-03-17
S1 z decyzją środowiskową
Inwestycja, polegająca na budowie drogi ekspresowej S1, została ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Dla inwestycji 30 czerwca 2016 r. została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla wariantu E (tzw. wariantu hybrydowego). Wydanie decyzji zakończyło wieloletni proces wyboru wariantu przebiegu trasy.
Realizacja odcinka drogi S1 przewidziana jest w systemie „projektuj i buduj” na lata okres 2019 - 2022.
40 km ekspresowej S1 i obwodnice Oświęcimia i Bierunia na DK44
W ramach inwestycji zostanie zrealizowana droga ekspresowa S1 po nowym śladzie w województwie śląskim i małopolskim, a także obwodnice miejscowości Bieruń i Oświęcim w ciągu drogi krajowej nr 44. Zakres prac budowlanych obejmuje m.in.:
- budowę 39,7 km drogi klasy S o przekroju 2x2 (dwujezdniowym po dwa pasy) z rezerwą na 2x3,
- budowę obwodnicy Oświęcimia (9,7 km) i obwodnicy Bierunia (2,1 km) klasy GP,
- budowę ośmiu węzłów drogowych z drogami krajowymi, wojewódzkimi i powiatowymi,
- budowę około 63 obiektów inżynierskich oraz 2 Miejsc Obsługi Podróżnych.
S1 połaczy się z S52
Projektowany odcinek drogi krajowej ekspresowej S1 jest uzupełnieniem europejskiego korytarza nr VI (wykaz sieci europejskiej TEN-T). Odcinek w istotny sposób poprawi spójność komunikacyjną województwa śląskiego i małopolskiego, dostępność portu lotniczego, a także połączenie z Czechami i Słowacją. W węźle Suchy Potok w Bielsku-Białej planowany odcinek łączyć się będzie z istniejącym odcinkiem drogi ekspresowej S52 Bielsko-Biała – Cieszyn w kierunku Czech, istniejącym odcinkiem S1 Bielsko-Biała - Zwardoń (z wyłączeniem skierowanego już do realizacji obejścia Węgierskiej Górki) w kierunku na Słowację.