• Facebook - conadrogach
Budowa S1 Mysłowice - Bielsko-Biała przypieczętowana
Ministerstwo infrastruktury podpisało program inwestycyjny dla 40 km drogi ekspresowej S1 i obwodnic Oświęcimia i Bierunia na DK44.

Program inwestycji dla budowy drogi ekspresowej S1 Kosztowy II (Mysłowice) - Suchy Potok (Bielsko-Biała) podpisał minister infrastruktury i budownictwa. Zadanie zakłada budowę około 40 km odcinka drogi ekspresowej S1 oraz obwodnice Oświęcimia i Bierunia.

S1 z decyzją środowiskową

Inwestycja, polegająca na budowie drogi ekspresowej S1, została ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Dla inwestycji 30 czerwca 2016 r. została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla wariantu E (tzw. wariantu hybrydowego). Wydanie decyzji zakończyło wieloletni proces wyboru wariantu przebiegu trasy.

Realizacja odcinka drogi S1 przewidziana jest w systemie „projektuj i buduj” na lata okres 2019 - 2022.

40 km ekspresowej S1 i obwodnice Oświęcimia i Bierunia na DK44

W ramach inwestycji zostanie zrealizowana droga ekspresowa S1 po nowym śladzie w województwie śląskim i małopolskim, a także obwodnice miejscowości Bieruń i Oświęcim w ciągu drogi krajowej nr 44. Zakres prac budowlanych obejmuje m.in.:

  • budowę 39,7 km drogi klasy S o przekroju 2x2 (dwujezdniowym po dwa pasy) z rezerwą na 2x3,
  • budowę obwodnicy Oświęcimia (9,7 km) i obwodnicy Bierunia (2,1 km) klasy GP,
  • budowę ośmiu węzłów drogowych z drogami krajowymi, wojewódzkimi i powiatowymi,
  • budowę około 63 obiektów inżynierskich oraz 2 Miejsc Obsługi Podróżnych.

S1 połaczy się z S52

Projektowany odcinek drogi krajowej ekspresowej S1 jest uzupełnieniem europejskiego korytarza nr VI (wykaz sieci europejskiej TEN-T). Odcinek w istotny sposób poprawi spójność komunikacyjną województwa śląskiego i małopolskiego, dostępność portu lotniczego, a także połączenie z Czechami i Słowacją. W węźle Suchy Potok w Bielsku-Białej planowany odcinek łączyć się będzie z istniejącym odcinkiem drogi ekspresowej S52 Bielsko-Biała – Cieszyn w kierunku Czech, istniejącym odcinkiem S1 Bielsko-Biała - Zwardoń (z wyłączeniem skierowanego już do realizacji obejścia Węgierskiej Górki) w kierunku na Słowację.

 

 

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

real
2017-03-20 22:41
Ale medialnie wygląda to super. Droga niemal w budowie. A że w rzeczywistości nie ma nawet przetargu na koncepcje programową drogi to tego już nikt nie powie. Przy takim zaawansowaniu z dokumentacją to realnie ten fragment S1 nie powstanie przed 2023 r.
Tom
2017-03-18 08:13
Zgadzam się bo to taka wydmuszka. Niby coś jest podpisane a do przetargu daleka droga. Msm nadzieje tylko ze wraz z podpisem zapewniona jest kasa na realizację tej inwestycji.
warszawiak
2017-03-17 22:35
Wszystko fajnie, tylko co to za nowa moda? Albo minister, albo jego vice ciągle coś podpisują (a to skierowanie do realizacji, a to zapowiedź czegoś tam...). Z tego niewiele wynika. Mnie przekona tylko ogłoszenie przetargu, wybranie wykonawcy i podpisanie z nim umowy. Wtedy dopiero jest duża szansa, że droga za ileś tam lat naprawdę powstanie.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: