Budowa S11: Wybrano wariant przebiegu, obwodnica Piły i Ujścia w 2024 roku
- A.K.
- conadrogach.pl, UM Piła
- 2017-06-06
Pod koniec maja w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie odbyło się posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, na którym rozpatrywana była dokumentacja budowy drogi ekspresowej S10/S11 z Kołobrzegu do Poznania, na odcinku Piła-Ujście. Po latach ustaleń i protestów wybrano wreszcie wariant obwodnicy Piła-Ujście w ciągu drogi ekspresowej S11.
Prace koncepcyjne dla obwodnicy Piły i Ujścia mają swój początek około 10 lat temu. - 3 lata temu, gdy byliśmy właściwie na finiszu, ówczesne władze Ujścia oprotestowały jeden z przebiegów, który był wówczas preferowany – powiedział prezydent Piły Piotr Głowski.
Obecnie opracowano STEŚ wraz z materiałami do Decyzji Środowiskowej. Projektanci i zespół opracowujący projekt, a także uczestniczący w pracach środowiskowych przedstawiciele Uniwersytetu Adama Mickiewicza z Piły zaproponowali 6 wersję przebiegu korytarza drogi, która została zaakceptowana. Jak uważają władze Piły jest ona korzystna dla Piły i Ujścia, albowiem w niewielkim stopniu narusza istniejącą już infrastrukturę: praktycznie nie ma wyburzeń i nie ma terenów mieszkaniowych, które byłyby w ścisłym oddziaływaniu. Uzyskanie decyzji środowiskowej przewidywane jest na kwiecień 2018 r.
Mapy przedstawiające przebeg wybranego wariantu 6 - obwodnica Piły i Ujścia w ciągu drogi ekspresowej S11. Mapa: GDDKIA
Harmonogram prac dla obwodnicy Piły w ciągu drogi ekspresowej S11
- zlecenie Koncepcji Programowej (KP): maj 2017 r. + 5 miesięcy przetarg
- opracowanie KP: 11.2018 – 09.2019
- ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w systemie Projektuj i Buduj: 12.2019
- podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę: 10.2020
- uzyskanie ZRID z rygorem wykonalności: 01.2022
- rozpoczęcie robót budowlanych: 04.2022
- cykl realizacji (bez okresów zimowych): 19-22 miesiące
- zakończenie robót: min. 03.2024 max. 06.2024 r.