GDDKIA konsultuje cztery przebiegi Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej na odcinku od S10 do S7
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2025-08-23
Cztery warianty przebiegu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej OAW
Projektanci OAW pracują nad propozycjami wariantów przebiegu zachodniej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW). Wykonawcą dokumentacji przygotowawczej jest Transprojekt Warszawa. Umowa, o wartości ok. 8,5 mln zł, została podpisana w lipcu 2022 r. Zadaniem biura projektowego jest przygotowanie dokumentacji zawierającej wariantowy przebieg OAW od S10 do DK92, a także materiałów i wniosku o wydanie DŚU.
W ramach prac nad Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym (STEŚ) przygotowane zostały cztery warianty przebiegu przyszłej trasy od projektowanej S10 do DK92 (pierwszy odcinek) i dalej od DK92 do S7 na południe od Warszawy (drugi odcinek). Jednym z nich jest poprowadzenie OAW po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 50. Wszystkie warianty OAW projektowane są w jednakowym stopniu szczegółowości.
Początek pierwszego odcinka założono na połączeniu z planowaną trasą S10 w rejonie Nacpolska. Następnie trzy warianty – zielony, czerwony i błękitny – przebiegają po zachodniej stronie Wyszogrodu, a wariant niebieski – po wschodniej stronie tego miasta. Wszystkie kończą się na przecięciu z DK92, po południowo-zachodniej stronie Sochaczewa – warianty zielony, czerwony i niebieski w gminie Nowa Sucha, a wariant błękitny w gminie Sochaczew.
Wschodnia Obwodnica Warszawy – wyznaczanie trasy S17 ruszy od nowa
Mapa zachodniej częsci Obwodnicy Aglomeracji Warszawy od S10 do DK92
Mapa: GDDKIA
Terminy dla zachodniej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawy
We wrześniu ruszą pierwsze spotkania z mieszkańcami. - Zgodnie z zapowiedziami organizujemy akcję informacyjną dla mieszkańców, przedsiębiorców i samorządowców. We wrześniu spotkania informacyjne odbędą się w ośmiu gminach dla odcinka od S10 do DK92. Natomiast w październiku i na początku listopada zorganizujemy spotkania w 13 gminach dla fragmentu od DK92 do S7 na południe od Warszawy – informuje warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Rozpoczęcie spotkań informacyjnych to pierwszy z wielu etapów, które doprowadzą do powstania OAW. Jak podkreślają drogowcy, na tym etapie jeszcze nic nie jest przesądzone, wszystkie warianty są traktowane na równi. Wnioski i uwagi zgłoszone w trakcie spotkań informacyjnych będą szczegółowo analizowane przez GDDKiA i projektanta.
- Po zakończeniu akcji informacyjnych przeanalizujemy wraz z biurem projektowym wszystkie opinie i postulaty. Te, które będą możliwe do wprowadzenia, zostaną uwzględnione w dokumentacji projektowej. Następnie wykonana zostanie analiza wielokryterialna w oparciu o kryteria społeczne, środowiskowe, techniczne oraz ekonomiczne. Jej wyniki pozwolą na wybór najkorzystniejszego wariantu przebiegu drogi, który zostanie wskazany jako wariant preferowany we wniosku do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Warszawie o wydanie decyzji środowiskowej. Wniosek do RDOŚ w Warszawie planujemy złożyć w drugiej połowie 2026 r. – dodają przedstawiciele GDDKIA.