Południowa obwodnica Nowej Soli połączy DW 315 i DW 297
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2013-07-27
W czerwcu br. rozpoczęto budowę południowej obwodnicy Nowej Soli. Trasa obejścia połączy istniejące drogi wojewódzkie nr 315 oraz 297 i pozwoli na przeniesienie ruchu tranzytowego z miasta oraz ułatwi dotarcie do strefy ekonomicznej potencjalnym inwestorom. Kosztuje 46 mln zł i została wpisana na Listę projektów kluczowych samorządu województwa przez co otrzyma dofinansowanie z pieniędzy unijnych z LRPO (przeszło 37 milionów złotych).
Projekt polega na budowie obwodnicy Nowej Soli. Planowana trasa przebiega na początkowej długości na terenie gminy Nowa Sól głównie przez tereny leśne, a na pozostałej długości na terenie Miasta Nowa Sól przez tereny przemysłowe i zalewowe, przy czym pomiędzy linią kolejową a ul. Głogowską przez zwartą zabudowę mieszkaniową.
W ramach obwodnicy powstanie droga o długości 4.860 km. Budowa obwodnicy obejmuje budowę:
- 2 skanalizowanych skrzyżowań,
- 1 skrzyżowania typu rondo z ul. Przyszłości,
- kanalizacji deszczowej na całej długości trasy,
- wiaduktu WK-1 nad linią kolejową nr 273 Wrocław-Szczecin,
- przejazdu drogowego WD-1 nad obwodnicą,
- przepustów,
- oświetlenia w obrębie ronda oraz wiaduktu,
- zbiorników odparowujących,
- chodników zlokalizowanych od projektowanego ronda z ul. Przyszłości do ul. Głogowskiej o łącznej długości 1650 m i szerokości od 1,5 ÷ 2,5 m,
- ciągu pieszo-rowerowego zlokalizowanego w okolicy projektowanego ronda w km 3+618,70 w ciągu ul. Przyszłości o łącznej długości ok. 170 m,
- dróg do obsługi przyległego terenu na całej długości projektowanego odcinka tzw. drogi zbiorcze.
W ramach obwodnicy powstanie droga o długości 4.860 km. Budowa obwodnicy obejmuje budowę:
- 2 skanalizowanych skrzyżowań,
- 1 skrzyżowania typu rondo z ul. Przyszłości,
- kanalizacji deszczowej na całej długości trasy,
- wiaduktu WK-1 nad linią kolejową nr 273 Wrocław-Szczecin,
- przejazdu drogowego WD-1 nad obwodnicą,
- przepustów,
- oświetlenia w obrębie ronda oraz wiaduktu,
- zbiorników odparowujących,
- chodników zlokalizowanych od projektowanego ronda z ul. Przyszłości do ul. Głogowskiej o łącznej długości 1650 m i szerokości od 1,5 ÷ 2,5 m,
- ciągu pieszo-rowerowego zlokalizowanego w okolicy projektowanego ronda w km 3+618,70 w ciągu ul. Przyszłości o łącznej długości ok. 170 m,
- dróg do obsługi przyległego terenu na całej długości projektowanego odcinka tzw. drogi zbiorcze.