• Facebook - conadrogach
Via Baltica: 29 miesięcy na projekt i budowę S61 Szczuczyn - Raczki
Są chętni do budowy kolejnych odcinków S61 Szczuczyn - Raczki w ciągu trasy via Baltica. Zdjęcia: GDDKIA

Poznaliśmy oferty w postępowaniu przetargowym na budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S61 Szczuczyn-Raczki o łącznej długości ok. 66 km. Wszyscy wykonawcy zaproponowali wykonanie zadania w terminie 29 miesięcy.

Realizację drogi ekspresowej S61 Szczuczyn – Raczki podzielono na trzy odcinki, na które złożono następujące oferty:

  • Zadanie nr 1 – S61 Szczuczyn – węzeł Ełk Południe (ok. 23 km) - wpłynęło 6 ofert. Najniższą cenę 534,2 mln zł zaproponowała firma POLAQUA Sp. z o. o. , najwyższą 777,6 mln zł – konsorcjum firm Strabag Sp. z o. o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zadania – 725,1 mln zł.

  • Zadanie nr 2 – S61 węzeł Ełk Południe - węzeł Wysokie (ok. 20 km wraz z połączeniem z obwodnicą Ełku w ciągu drogi ekspresowej S16 o dł. ok. 3 km) - wpłynęło 6 ofert. Najtańsza oferta z kwotą 565,4 mln zł to propozycja konsorcjum firm Metrostav Polska SA i Metrostav a.s., najdroższa z kwotą 973,4 mln zł – to oferta konsorcjum firm Strabag Sp. z o. o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zadania – 729,6 mln zł.

  • Zadanie nr 3 – S61 węzeł Wysokie - Raczki (ok. 20 km) – wpłynęło 8 ofert. Najniższą cenę 370,7 mln zł zaoferowało konsorcjum firm Metrostav Polska SA i Metrostav a.s., najwyższą – 709,1 mln zł zaoferowało konsorcjum firm Strabag Sp. z o. o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zadania – 637,8 mln zł.

Oprócz ceny, zamawiający przyjął jako drugie kryterium termin realizacji. Wykonawcy mogli zaproponować wykonanie zamówienia w terminie krótszym niż maksymalny wymagany okres 35 miesięcy, jednak nie krótszym niż 29 miesięcy. Wszyscy wykonawcy zaoferowali wykonanie zadanie w terminie 29 miesięcy.

Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej zgodnie z wymaganiami zamawiającego zawartymi w programie funkcjonalno-użytkowym oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz zamawiającego wszelkich wymaganych uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji.

Via Baltica: W realizacji nowe odcinki S61 na północ od Łomży

Droga ekspresowa S61 docelowo będzie liczyć około 235 km. Odbijając od drogi ekspresowej S8 w miejscowości Ostrów Mazowiecka poprowadzi do granicy z Litwą w Budzisku przez Łomżę, Ełk i Suwałki, biegnąc przez województwo mazowieckie, podlaskie i częściowo warmińsko-mazurskie. Jest częścią międzynarodowej europejskiej drogi E67 i trasy Via Baltica, łączącej Finlandię, Estonię, Łotwę i Litwę przez Polskę z Europą Centralną i Zachodnią.

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: