Budowa obwodnicy Hrubieszowa w ciągu DK74 z poślizgiem
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-12-11

zdjęcia


Budowa obwodnicy Hrubieszowa w ciągu drogi krajowej nr 74 (woj. lubelskie) miała zakończyc się w październiku 2014 roku. Zdjęcia przedstawiają zaawansowanie prac na grudzień 2014 r. Fot. GDDKiA


GDDKiA odstąpiła od niewykonanej części umowy na realizację obwodnicy Hrubieszowa w ciągu drogi krajowej nr 74. Przyczyna odstąpienia leży po stronie wykonawcy, firmy Dromet Częstochowa. Prace ruszyły w sierpniu 2011 roku.Fot. GDDKiA


Obwodnicę Hrubieszowa realizowało konsorcjum firm: HAK Construction, Dromet Częstochowa oraz Cardo Mosty. Po ogłoszeniu upadłości przez lidera konsorcjum budowę kontynuowała firma z Częstochowy. Prace miały zakończyć się 26 października br. Fot. GDDKiA


na dzień odstąpienia od umowy zaawansowanie rzeczowe całości inwestycji wynosiło ok. 80 proc., a w branży drogowej niecałe 60 proc. Wykonawca wielokrotnie był wzywany do respektowania zobowiązań kontraktowych i realizacji robót zgodnie z harmonogramem. Nie zastosował się do żadnego z nich - podkreślała GDDKiA w komunikacie. Fot GDDKiA


Obwodnica jako nowy odcinek drogi krajowej nr 74 będzie liczyć 9,3 km i ominie Hrubieszów od południowo-wschodniej strony. Fot. GDDKiA


Inwestycja obejmuje głównie budowę jednojezdniowej z dwoma pasami ruchu drogi klasy GP wraz z siecią powiązań z innymi drogami publicznymi, budowę mostów i wiaduktów, pięciu jednopoziomowych skrzyżowań obwodnicy z istniejącymi drogami innych kategorii. Powstaną również drogi dojazdowe (o łącznej długości ok. 7,4 km), chodniki, system odwodnienia i oświetlenie.Fot. GDDKiA


Wartość projektu to 179 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana z UE w ramach działania Rozwoju Polski Wschodniej. Fot. GDDKiA