Kolejka chętnych do budowy odcinka S3 do Lubawki
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-11-21
Poznaliśmy oferty cenowe od 17 firm zainteresowanych budową drogi ekspresowej S3 od Kamiennej Góry do Lubawki. Aż 16 wykonawców zaproponowało 31 miesięczny czas realizacji, natomiast 1 - 37 miesięczny termin realizacji. Drogowcy zamierzają przeznaczyć na sfinansowanie kontraktu prawie 940 mln zł i wydaje się, że mają w czym wybierać, bo najniższa oferta cenowa wynosi niecałe 750 mln zł i dziewięć ofert nie przekracza budżetu GDDKIA. Najdroższa oferta opiewa na kwotę prawie 1,2 mld zł brutto.
Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie zaprojektowanie i wybudowanie drogi S3 Legnica (A4) – Lubawka, zadanie IV od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) do granicy państwa, o długości ok. 15,3 km.
- Komisja przetargowa sprawdzi oferty i wyłoni najkorzystniejszą. Umowę z wykonawcą planujemy podpisać w II kwartale 2018r. – informują przedstawiciele GDDKIA.
W 2018 r. droga S3 połączy Szczecin z autostradą A4
Budowa drogi ekspresowej S3 Legnica - Nowa Sól. Zdjęcia: GDDKIA
Przypomnijmy, droga ekspresowa S3 Bolków (bez węzła) - Granica Państwa podzielona została na dwa odcinki: III od Bolkowa (bez węzła) do Kamiennej Góry (bez węzła) oraz IV od Kamiennej Góry (z węzłem) do granicy Państwa. Budowę drogi przewidziano w przekroju dwujezdniowym 2 x 2, szerokość jezdni 2 x 3,5 m plus pas awaryjny 2,5 m, o obciążeniu nawierzchni 115 kN/oś. Zakończenie inwestycji zaplanowano do roku 2023.
Czesi budują autostradę D11 a Polska drogę ekspresową S3
Droga ekspresowa S3 w Polsce stanowi element korytarza paneuropejskiego – Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego (CETC - The Central European Transport Corridor). Docelowo połączy miasto Malmö w Szwecji z miejscowością Chania w Grecji.