1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Kolejka chętnych do budowy odcinka S3 do Lubawki

Kolejka chętnych do budowy odcinka S3 do Lubawki

  1. conadrogach.pl
  2. GDDKiA
  3. 2017-11-21
Kolejka chętnych do budowy odcinka S3 do Lubawki
Poznaliśmy oferty cenowe firm zainteresowanych budową drogi ekspresowej S3 od Kamiennej Góry do Lubawki.
Czekamy na wyłonienie wykonawców prac dla odcinków drogi ekspresowej S3 od Bolkowa do południowej granicy w Lubawce. Trasa ta będzie miała około 32 km długości i biegnąc przez góry będzie jedną z trudniejszych do wykonania. Drogowcy otworzyli już oferty od wykonawców zainteresowanych budową jednego z jej dwóch odcinków: Kamienna Góra – Lubawka. Odcinek chce realizować 17 firm i konsorcjów.

Poznaliśmy oferty cenowe od 17 firm zainteresowanych budową drogi ekspresowej S3 od Kamiennej Góry do Lubawki. Aż 16 wykonawców zaproponowało 31 miesięczny czas realizacji, natomiast 1 - 37 miesięczny termin realizacji. Drogowcy zamierzają przeznaczyć na sfinansowanie kontraktu prawie 940 mln zł i wydaje się, że mają w czym wybierać, bo najniższa oferta cenowa wynosi niecałe 750 mln zł i dziewięć ofert nie przekracza budżetu GDDKIA. Najdroższa oferta opiewa na kwotę prawie 1,2 mld zł brutto.

Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie zaprojektowanie i wybudowanie drogi S3 Legnica (A4) – Lubawka, zadanie IV od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) do granicy państwa, o długości ok. 15,3 km.

- Komisja przetargowa sprawdzi oferty i wyłoni najkorzystniejszą. Umowę z wykonawcą planujemy podpisać w II kwartale 2018r. – informują przedstawiciele GDDKIA.

W 2018 r. droga S3 połączy Szczecin z autostradą A4

Droga ekspresowa S3 w 2018 roku połaczy autostradę A4 pod Legnica ze Szczecinem

Budowa drogi ekspresowej S3 Legnica - Nowa Sól. Zdjęcia: GDDKIA

 

Przypomnijmy, droga ekspresowa S3 Bolków (bez węzła) - Granica Państwa podzielona została na dwa odcinki: III od Bolkowa (bez węzła) do Kamiennej Góry (bez węzła) oraz IV od Kamiennej Góry (z węzłem) do granicy Państwa. Budowę drogi przewidziano w przekroju dwujezdniowym 2 x 2, szerokość jezdni 2 x 3,5 m plus pas awaryjny 2,5 m, o obciążeniu nawierzchni 115 kN/oś. Zakończenie inwestycji zaplanowano do roku 2023.

Czesi budują autostradę D11 a Polska drogę ekspresową S3

Droga ekspresowa S3 w Polsce stanowi element korytarza paneuropejskiego – Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego (CETC - The Central European Transport Corridor). Docelowo połączy miasto Malmö w Szwecji z miejscowością Chania w Grecji.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S3 Jak dojadę - Kamienna Góra