• Facebook - conadrogach
Przebudowa autostrady A6: schody zastąpi nowa nawierzchnia
W minionych latach autostrada A6 została przebudowana m.in. na odcinku w rejonie węzła Tczewska. Teraz przebudowy doczeka się odcinek Szczecin Dąbie - Rzęśnica. Zdjęcia: GDDKIA

Poznaliśmy oferty cenowe w przetargu na przebudowę autostrady A6 Szczecin Dąbie – Rzęśnica o długości 3,5 km. To ostatni, czekający na przebudowę odcinek A6-ki jako obwodnicy Szczecina. Obecnie kierowcy muszą zmagać się z nierówną nawierzchnią z płyt betonowych.

Przetarg na A6 Szczecin Dąbie - Rzęśnica w toku

W sumie w przetargu wpłynęło 7 ofert, które opiewały na kwoty od 35,4 do 55,2 milionów złotych. Najniższą cenę za realizację zadania zaproponowała firma Energopol Szczecin S. A.. Kryteriami przetargu poza ceną była jeszcze gwarancja (wszyscy wykonawcy zaproponowali gwarancję wydłużoną do 10 lat) i termin realizacji (6 wykonawców zaproponowało 22 miesiące, natomiast jeden 24 miesiące). Po sprawdzeniu złożonych przez wykonawców ofert cenowych zostanie ogłoszony wybór najkorzystniejszej oferty.

Podpisanie umowy na przebudowę A6 Szczecin Dąbie – Rzęśnica planowane jest na przełomie II i III kwartału tego roku. Odnowionym odcinkiem powinniśmy pojechać w IV kwartale 2019 roku.

Mapa przebiegu przebudowanego odcinka A6 Szczecin - Dąbie

Autostrada A6 Szczecin Dąbie - Rzęśnica, odcinek przewidziany do przebudowy. Zdjęcia: GDDKIA

Betonowe płyty autostrady A6 zastąpi nowa nawierzchnia

Inwestycja obejmuje przebudowę ostatniego odcinka szlakowego autostrady A6 posiadającego jeszcze wykonaną ponad 80 lat temu nawierzchnię z płyt betonowych, która obecnie jest w złym stanie. W jej miejsce zostanie wykonana nowa nawierzchnia bitumiczna, a skruszony beton z obecnej nawierzchni posłuży jako podbudowa. Nowe jezdnie będą szersze o pas awaryjny, którego nie ma obecnie na tym odcinku. Zostanie wybudowane również duże przejście górne dla zwierząt („zielony most”), a cała trasa wygrodzona. Przebudowa autostrady A6 rozpocznie się na północ od węzła Szczecin Dąbie (gdzie kończy się przebudowany w poprzednich latach odcinek), a zakończy przez węzłem Rzęśnica (ten węzeł zostanie przebudowany w ramach realizacji odcinka Brzozowo - Rzęśnica drogi S3).

W wakacje pojedziemy obiema jezdniami A6

Inwestycja będzie realizowana w formule buduj, w związku z tym wykonawca będzie mógł bezpośrednio po podpisaniu umowy przystąpić do robót budowlanych. Ten odcinek A6 to fragment głównej trasy dojazdowej na zachodnie wybrzeże Bałtyku, na której natężenie ruchu podczas wakacji znacznie wzrasta. Dlatego od 15 czerwca do 31 sierpnia wykonawca nie będzie mógł zawężać przekroju drogi (mają być dostępne po 2 pasy ruchu w każdą stronę). Poza okresem wakacyjnym jedna z jezdni autostrady będzie zamknięta (wykonawca będzie ją przebudowywał), a ruch w obu kierunkach będzie odbywał się drugą jezdnią. Taki rozwiązanie ma ograniczyć powstawanie zatorów drogowych związanych z prowadzoną przebudową.

 

 

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

warszawiak
2017-03-18 15:29
Tak, wiem o węźle Rzęśnica. Zresztą jest to napisane w artykule. Tylko po dwudziestu paru latach mamy chyba prawo się głośno zapytać: kiedy wreszcie będzie ukończony cały, liczący 29 km odcinek? I kiedy zlikwidują kuriozum, czyli kilkaset metrów "patatajki" przy węźle Kijewo? Natomiast A18 to kolejny skandal; naprawdę nie wiem jakim trzeba być debilem, żeby wybudować od podstaw drugą jezdnię i zamiast natychmiast po tym przebudować starą, to po wybudowaniu nowej, przez 10 lat (już, tak, tak...) nic po prostu dalej nie robić i doprowadzić tę starą nitkę do kompletnej ruiny.
Tom
2017-03-18 08:10
Węzeł Rzesnica na A6 będzie przebudowany podczas remontu drogi ekspresowej S3 Brzozów - Rzesnica. Ale faktycznie szkoda ze cały czas nie będzie to idealna trasa przez słabe węzły. A co z remontem pseudo autostrady A18? Tam dopiero są schody. Ktoś już chyba zapomniał o tej trasie
warszawiak
2017-03-17 23:06
Nareszcie znowu coś się ruszyło. Ale nieprawdą jest, że, cytuję: "To ostatni, czekający na przebudowę odcinek A6-ki jako obwodnicy Szczecina." Koniec cytatu. A co z odcinkiem kilkusetmetrowym przy węźle Kijewo, którego nie wiadomo dlaczego parę lat temu nie wyremontowano? I dzięki jakiemuś debilnemu decydentowi jeździ się tam nadal podskakując na starym poniemieckim betonie. A co z przebudową węzłów Kijewo i w szczególności Rzęśnica? Przebudowa od granicy całego "ogromnego" liczącego "aż" 29 km odcinka A6 trwa już dwadzieścia parę lat i ciekawe, kiedy się skończy ta kolejna polska drogowa kompromitacja? Jak długo jeszcze będzie bity, dawno już chyba ustanowiony rekord światowy? Mam nadzieję, że do średniej 1km remontu autostrady rocznie (lub nawet jeszcze mniej) jednak nie dojdzie.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz:
DROGI W POLSCE
SPRAWDŹ CO NA DROGACH
WYZNACZANIE TRASY