1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Znikną betonowe płyty na autostradzie A6

Znikną betonowe płyty na autostradzie A6

  1. conadrogach.pl
  2. GDDKiA
  3. 2019-02-25
Znikną betonowe płyty na autostradzie A6
Trwa przebudowa odcinka autostrady A6 Szczecin Dąbie – Rzęśnica i rozbudowa węzła Szczecin Kijewo łączącego A6 z DK10. Zdjęcia: conadrogach.pl
W II połowie 2020 roku autostrada A6 pełniąca obwodnicę Szczecina zmieni swoje oblicze. Kierowcy zamiast betonowych płyt zyskają nową, komfortową nawierzchnię i szerszą o pas awaryjny trasę.

W 2017 r. podpisano umowy na przebudowę odcinka autostrady A6 Szczecin Dąbie – Rzęśnica i rozbudowę węzła Szczecin Kijewo łączącego A6 z DK10. Oba zadania realizuje firma Energopol Szczecin S.A. za około 92 miliony złotych (35,4 mln odcinek szlakowy i 56,6 mln węzeł). Zakończenie realizacji planowane na 2020 rok (odcinek A6 Szczecin Dąbie – Rzęśnica w połowie roku i w IV kwartale 2020 roku węzeł Kijewo). Zrealizowanie tych inwestycji będzie oznaczało ukończenie autostrady A6.

 

Autostrada A6 - mapa objętych przebudową odcinków Szczecin Dąbie - Rzęśnica i węzła Szczecin Kijewo

Autostrada A6 - mapa objętych przebudową odcinków Szczecin Dąbie - Rzęśnica i węzła Szczecin Kijewo. Mapa: GDDKIA

A6 Szczecin Dąbie - Rzęśnica

Szczecin Dąbie - Rzęśnica to ostatni odcinek szlakowy autostrady A6 posiadający wykonaną 80 lat temu nawierzchnię z płyt betonowych. W jej miejsce zostanie wykonana nowa nawierzchnia bitumiczna, a skruszony beton z obecnej nawierzchni posłuży jako podbudowa. Nowe jezdnie będą szersze o pas awaryjny, którego nie ma obecnie na tym odcinku. Zostanie wybudowane również duże przejście górne dla zwierząt („zielony most”), a cała trasa wygrodzona. Przebudowa obejmuje odcinek  na północ od węzła Szczecin Dąbie (gdzie kończy się przebudowany w poprzednich latach odcinek) do węzła Rzęśnica (ten węzeł zostanie przebudowany w ramach realizacji odcinka Miękowo - Rzęśnica drogi S3).

Aktualne utrudnienia w ruchu na autostradzie A6

 

Węzeł Kijewo

Węzeł Szczecin Kijewo stanowiący połączenie autostrady A6 z DK nr 10 został wybudowany w latach 30 ubiegłego wieku, a następnie w latach 70/80 został rozbudowany o południową część. Betonowa nawierzchnia autostrady po północnej stronie węzła ma już 80 lat. Część łącznic nie ma pasów włączania i wyłączania, a pozostałe są nienormatywne. Współczesnych parametrów nie spełniają również wiadukty znajdujące się na węźle.

Zakres prac obejmie odcinek A6 o długości 1,8 km i DK 10 o długości 1,3 km. Roboty obejmą wyburzenie i wykonanie od nowa obu wiaduktów węzła, budowę nowych łącznic i jezdni zbiorczo – rozprowadzających w ciągu autostrady A6. Nawierzchnia autostrady zostanie przebudowana na bitumiczną, a jezdnie zostaną poszerzone o pas awaryjny. W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

Węzeł Kijewo na autostradzie A6

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na autostradzie A6 Jak dojadę - Szczecin