• Facebook - conadrogach
Apel o drogę ekspresową S10 Szczecin – Płońsk
Droga S10 ma za zadanie połączyć Warszawę ze Szczecinem i utworzyć ważną oś transportu drogowego pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem. Jednak plany budowy S10 podzielone są na kilka etapów, bez gwarancji realizacji całości inwestycji w podobnym czasie - zauważają samorządowcy. Zdjęcia: GDDKIA

35 samorządów wniosło apel do szefowej polskiego rządu, Beaty Szydło, o podjęcie działań zmierzających do budowy trasy ekspresowej S10 na całym jej przebiegu, od Szczecina do Płońska.

Prezydent Bydgoszczy zainicjował złożenie na ręce premier Beaty Szydło apelu w sprawie kompleksowego podejścia do projektowania i realizacji drogi ekspresowej S10 na całym odcinku, przez który ma ona przebiegać, tj. od Szczecina do Płońska. W tym celu kilka tygodni temu prezydent rozesłał do włodarzy wszystkich samorządów leżących na trasie planowanego przebiegu tej drogi propozycję treści apelu w tej sprawie.

- Apelujemy o zrozumienie a przede wszystkim reakcję i wiążące decyzje, które zagwarantują realizację w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025) planowanej drogi ekspresowej S10 w sposób kompleksowy i jednoczesny na całym jej przebiegu od Szczecina do Płońska – czytamy w piśmie złożonym u premier.

Droga ekspresowa S10 o długości docelowej ok. 460 km ma za zadanie połączyć Warszawę ze Szczecinem i utworzyć ważną oś transportu drogowego pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem. S10 przebiega przez województwa: zachodniopomorskie, wielkopolskie, kujawsko – pomorskie i mazowieckie. Docelowo ma połączyć zespół portów morskich Szczecin-Świnoujście z Warszawą, a także utworzyć ważną arterię drogową po południowej stronie Wisły pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem - alternatywę dla DK80. Droga ta będzie również alternatywą dla autostrady A2 dla ruchu międzynarodowego. Rząd podjął kluczową decyzję w sprawie włączenia jej budowy w perspektywę lat 2014-2023.

Jednak jak podkreślają samorządowcy, rządowy Program Budowy Dróg Krajowych zakłada realizację kompleksowej sieci transportu drogowego, ze szczególnym naciskiem na budowę nowoczesnej sieci autostrad, dróg ekspresowych oraz obwodnic miast, w tym programie plany budowy drogi ekspresowej S10 podzielone są na kilka etapów, bez gwarancji realizacji całości inwestycji w podobnym czasie.

- Wobec tego zwracamy się do Pani Premier z prośbą o podjęcie niezbędnych decyzji, prowadzących do zintensyfikowania prac nad tą inwestycją, tak aby mogła być ona zrealizowana w całości w możliwie niedalekiej przyszłości. My - Włodarze samorządów, w interesie których jest realizacja drogi, zdajemy sobie sprawę, że stopień zaawansowania prac na rożnych jej odcinkach jest obecnie bardzo zróżnicowany. Od odcinków, dla których są realizowane jedynie studia korytarzowe, po odcinki w budowie – apelują w piśmie samorządowcy.

Działając w imieniu lokalnych społeczności, apel w tej sprawie przyjęło i podpisało aż 35 samorządów - powiatowych, miejskich i gminnych. Są to powiaty: Drawski, Wałecki, Nakielski, Bydgoski, Lipnowski, Toruński, Płocki, Płoński i Sierpecki oraz miasta i gminy: Kobylanka, Suchań, Drawno, Kalisz Pomorski, Mirosławiec, Wałcz, Piła, Kaczory, Białośliwie, Wyrzysk, Sadki, Nakło nad Notecią, Sicienko, Białe Błota, Nowa Wieś Wielka, Solec Kujawski, Lubicz, Obrowo, Lipno, Szczutowo, Zawidz, Drobin, Płock, Staroźreby, Płońsk i Bydgoszcz.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

frant
2017-08-11 15:04
U- P- O : Wasze pretensje są uzasadnione. Ale Rząd PiS - ma inne priorytety (polityczne)-bo radykalnie zmienił Progr. Bud. Dróg na 2014-23 (z perspektywą do 25r). Powołał nawet specjalny Zespół ds. budowy S19 (Via Carpatia), przyśpieszył S61 (Via Baltica), wprowadził S 52:Kraków-Wadowice- Bielsko-Biała i wiele innych- dla ,,swojego" płd.-wschodniego suwerena. Natomiast S10, S11, S12, S14,czy S74 - to mogą długo poczekać ! Bo od 2020r. zabraknie KASY z UE-przy ,,takim " jej lekceważeniu przez PiS.
Olek
2017-07-31 07:34
Trochę śmieszny mnie ta informacja skoro droga S10 ma inną trasę bo prowadzi do Płocka , dalej Nowy Dwór Mazowiecki w kończy się we Wołominie. Rozporzadzenie Rady Min.z 2016 r.mowi wyraźnie którędy ma przebiegać. Samorządy z Płońska i Sierpca o tym nie wiedzą? Portal cnadrogach też chyba o tym nie wie skoro w nagłówku podaje jakoby S10 kończyła się w Płońsku ?
Polak
2017-05-13 10:24
Bardzo ważna droga, natomiast nie mniej ważna S74 i S12, nie mówiąc juz o Via Carpathia. Moze samorządowcy napiszą do włodarzy Łódzkiego o rezygnacje z S14 która jest potrzebna Polsce jak 2 dziura wiadomo gdzie...
un
2017-05-08 10:52
Gdyby istniała S10, nie byłoby takiego pośpiechu z budową S7 na północ od Warszawy. No ale drogi wychodzące promieniście ze stolicy, zwłaszcza w najważniejszych kierunkach (Niemcy, Trójmiasto, Mazury i Zakopane) — to priorytet.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: