• Facebook - conadrogach
Budowa S8: Termin oddania obwodnicy Marek zagrożony
Budowa obwodnicy Marek opóźni się i potrwa najprawdopodobniej do II połowy listopada br. Zdjęcia: GDDKIA

Termin kontraktowy zakończenia budowy obwodnicy Marek w ciągu S8 przypada 28 października br. Jednak dowiedzieliśmy się, że i ten termin może być niedotrzymany a prace mogą potrwać aż do drugiej połowy listopada.

Ostatnio informowaliśmy, że nowy uzgodniony z wykonawcą termin zakończenia prac budowlanych dla drogi ekspresowej S8 Marki - Radzymin (obwodnica marek) przypada na 28 października. Niestety nie mamy dobrych wiadomości okazuje się, że prace przeciągną się o blisko miesiąc.

28 października – termin oddania obwodnicy Marek

Obecnie na odcinku drogi ekspresowej S8 Marki-Kobyłka wykonywane są m.in. prace wykończeniowe na obiektach, prace związane z odwodnieniem trasy oraz układane są warstwy nawierzchni.

Natomiast na odcinku Kobyłka-Radzymin wykonywane są m.in. prace wykończeniowe na obiektach, wykończeniowe związane z układaniem nawierzchni, wykończeniowe związane z montażem barier oraz wykończeniowe związane z wykonaniem oznakowania poziomego i pionowego.

- Stale monitorujemy bieżący stan realizacji i mobilizujemy Wykonawców, żeby jak najszybciej zakończyli prace budowlane, ponieważ naszym celem jest jak najszybsze przekazanie za zgodą WINB spełniające odpowiednie kryteria, drogi do użytku. Jednak w naszej ocenie, termin kontraktowy może być mało realny do dotrzymania. Szacujemy, że prace mogą się zakończyć nawet w drugiej połowie listopada br. Za przekroczenie terminów umownych GDDKiA będzie wyciągać konsekwencje zgodnie z warunkami kontraktów – poinformował Jan Krynicki, rzecznik prasowy GDDKIA.

Stopień zaawansowania robót można obserwować w galerii zdjęć – stan na październik 2017 r.

Budowa obwodnicy Marek przedłuży się o około miesiąc

 Budowa obwodnicy Marek przedłuży się o około miesiąc - do II połowy listopada. Zdjęcia: GDDKIA

Droga ekspresowa S8 Marki - Radzymin Południe przebiega przez powiat wołomiński, na terenie takich gmin jak Marki, Zielonka, Ząbki, Kobyłka oraz Radzymin. Inwestycja została podzielona na dwa odcinki: 8-kilometrowy od węzła Marki (bez węzła) do w. Kobyłka (z węzłem), gdzie wartość realizowanego kontraktu przez firmę Salini wynosi 331,6 mln zł oraz drugi, 7-kilometrowy od w. Kobyłka (bez węzła) do w. Radzymin Płd., o wartości 405,9 mln zł, budowany przez firmę Astaldi.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

1andrzej
2017-11-02 13:54
Panowie tu piszemy o drogach. Jak ktoś chce podyskutować o polityce to mogę mu podesłać kilka linków.
olo
2017-10-23 17:15
do frant, a skąd wiesz , że min. Szmid nie dał rady? Powiedział Ci to? Jest też teoria że MBiI ma przejść reorganizację i i być praktycznie zlikwidowane. To też może być przyczyna dlaczego został zdymisjonowany. Nie wiem czy dobra zmiana podpisywała aneksy do umów, nie ma takiego źródła. Opóźnienia się zdarzają i na to ma wpływ wiele czynników. W każdym razie tak samo może być z oddaniem nowych dróg rozpoczętych za tej ekipy. Ja bym nie oskarżał ani poprzedników ani obecnych, że to ich wina. I w tym temacie zgadzam się z wojti.
wojti
2017-10-23 10:05
ps a jeżeli jest tak jak mówi Frant - że PO/PSL podpisywała lekką ręką aneksy dające prawo do obsuwy terminu - to jest to ich wina, a nie "dobrej zmiany"
wojti
2017-10-23 10:02
ludzie, ogarnijcie się. wina "dobrej zmiany"? - wykonawca wybrany za ekipy PO/PSL wina "PO/PSL"? - nawet przy najlepszej należytej staranności przy wyborze wykonawcy późniejsze obsuwy przy realizacji mogą się zdarzyć, co nie jest wtedy winą tych co wybierali tylko tych co realizują, czyli: WYKONAWCY musi być skuteczny system egzekwowania wykonania umowy w terminie, a przy niedotrzymaniu - system kar, takich jak pieniężne, wykluczenie z kolejnych inwestycji itp. tak to powinno wyglądać, po takiej obsuwie ten wykonawca powinien tak beknąć że więcej nie zrobi czegoś takiego, a z kar przez niego zapłaconych powinniśmy mieć kasę na kolejne inwestycje. czy tak to działa - nie wiem...
frant
2017-10-22 20:31
Olo - to ,,dobra zmiana" w ciągu 2 lat swoich rządów popisywała z Wykonawcami Aneksy do umów , w których zgadzała się na przedłużanie kolejnych terminów oddawania tego odcinka S8 do ruchu. Nie usprawiedliwiaj niekompetencji ludzi ,,dobrej zmiany". Nawet Wiceminister MIB J.Szmit- podał się do dymisji - uznając , że ,,nie da rady".
Do peowcow
2017-10-20 10:12
Trzeba było nie wybierać tych spageciarzy to by terazwstydu nie było. Czas wyrzucić ta firmę z kolejnych przetargów!
monter
2017-10-20 02:03
Do wigilii się wyrobią :)
olo
2017-10-19 19:57
A co ma do tego dobra zmiana? To nie oni wybrali tą firmę. Dobrą zmianę będzie można ocenić za jakiś czas czy jest poprawa. Pretensje o wybór firmy do Po i PSL
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: